گروه شهری: دبیر کمیته راهبردی گردشگری ورزشی کشور از تشکیل کمیته بین‌المللی گردشگری ورزشی، با محوریت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

کامبیز بابایی نعمتی در آستانه برپایی «اولین همایش ملی شهر و ورزش» که 17 و 18 آبان ماه امسال با مشارکت شهرداری تهران برگزار می‌شود، سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: این کمیته با حضور مسئولان سازمان جهانی جهانگردی تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محور قرار گرفتن ایران در این اتحادیه، به طور قطع فضای مناسبی را برای رشد و توسعه گردشگری ورزشی در کشور فراهم خواهد کرد، اظهار داشت: برای جلب نظر کشورهای دنیا به توریسم کشورمان، ضروری است، به صورت حرفه‌ای وارد این مقوله شویم که تشکیل کمیته بین‌المللی ورزشی و در کنار آن برپایی همایش‌های بین‌المللی زمینه تعاملات بیشتری را در عرضه بین‌الملل برای کشور و صنعت گردشگری ما به ارمغان خواهد آورد.
وی گفت: کمیته بین‌المللی گردشگری ورزشی، در بلندمدت قصد دارد که از صنعت پردرآمد گردشگری که سالیانه بیش از 20 میلیارد دلار به حوزه گردشگری ورزشی اختصاص داده می‌شود، سهم اصلی خود را در راستای برنامه چهارم توسعه و چشم‌انداز بیست ساله کشور کسب کند.
عضو مشاوران جوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با ابراز خرسندی از برپایی اولین «همایش ملی شهر و ورزش» یادآور شد: با توجه به اینکه «ورزش، شهر و توریسم» یکی از محورهای این همایش را تشکیل می‌دهد، برپایی این همایش می‌تواند آغاز مناسبی برای توریسم ورزشی کشور به شمار رود.
وی در ادامه افزود: ورزش، شهر و توریسم سه مقوله هستند که مستقیما با یکدیگر در ارتباط هستند.
گفتنی است، اولین همایش ملی شهر و ورزش با هدف بررسی تأثیر متقابل شهر و ورزش از سوی اداره کل ورزش و تفریحات سالم شهرداری تهران، فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی و دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران 17 و 18 آبان ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر 2461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز