پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری گفت : در سفرهای رییس‌جمهور به استانهای گوناگون کشور 900 منطقه نمونه گردشگری شناسایی شده است.

رحیم مشایی روز پنج شنبه در جمع کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در ارومیه افزود : قبل‌ازسفرهای رییس جمهوری به شهرهای استان فقط 7 منطقه نمونه گردشگری در کشور شناسایی شده بود.

وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور گفت : از این تعداد تنها حدود 16 هزار اثر به ثبت رسیده است که شناسایی و ثبت آثار تاریخی دیگر از اولویت های مهم سازمان میراث فرهنگی , صنایع‌دستی و گردشگری کشور در سال 85 است.

وی وجود 120 شهر و 600 روستای تاریخی را از دیگر قابلیتهای گردشگری کشور اعلام و تصریح کرد :با وجود قابلیت های بسیار زیاد گردشگری در کشورهنوز آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم مناطق گردشگری و میراث فرهنگی‌کشور را به مردم بشناسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت : از آغاز امسال تاکنون با ثبت 150 اثر تاریخی آذربایجان غربی در ردیف آثار ملی , تعداد آثار به ثبت رسیده استان به بیش از هزار و267 اثر رسیده است.

آقای اشتری افزود: تا پایان امسال هم 250 اثر تاریخی دیگر در شهرهای استان در ردیف آثار ملی ثبت خواهد شد.

کد خبر 3214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز