پاییز امسال، علاوه بر شور مدارس حضوری و برپایی جشنواره‌ی زیبایی و عطر و رنگ، هدیه‌ی دیگری هم برای بچه‌ها داشت؛ رکوردزنی تعداد عناوین چاپ‌شده‌ی کتاب‌های حوزه‌ی کودکان و نوجوانان نسبت به کتاب‌های دیگر؛ و این خبر، مفهومش این است که حالا بچه‌ها بیش‌تر می‌توانند کتاب بخوانند و از مطالعه لذت ببرند.

كتاب

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین، طبق آمار مؤسسه‌ی خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، در پاییز ۱۴۰۱،  ۲۴,۴۲۰ کتاب منتشر شده که بالاترین سهم، مربوط به انتشار کتاب‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان، با ۴,۸۴۸ عنوان کتاب است.

از این میان،  ۲,۰۴۷ عنوان کتاب کودکانه و نوجوانانه، برای اولین‌بار است که پشت ویترین کتابفروشی‌ها آمده‌اند و ۲,۸۰۱ عنوان هم، تجدید چاپ شده‌اند. اما خبر جذاب‌تر فعال‌شدن نویسندگان وطنی در این فصل است. بر اساس آمار این مؤسسه،  ۳,۲۲۱ عنوان کتاب کودک و نوجوان، تألیفی است و ۱,۶۲۷ عنوان کتاب هم ترجمه.

برخی از کارشناسان حوزه‌ی نشر، بر این باورند که به‌دنبال حضوری شدن مدارس از ابتدای فصل پاییز، استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از کتاب‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان رشد قابل توجهی داشته و این مسئله به رونق فعالیت ناشران کودک و نوجوان کمک کرده است.

به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، یکی از نکات قابل توجه آمار نشر کتاب در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱، کاهش میانگین قیمت کتاب در آذر امسال با رقم حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به دو ماه دیگر فصل پاییز، پایین‌ترین میزان را دارد؛ این درحالی است که میانگین قیمت کتاب در مهر، ۹۳ هزار تومان و در آبان‌ ۱۰۵ هزار تومان بوده است. به گفته‌ی این خبرگزاری، کاهش قیمت، دلایل مختلفی دارد که توزیع کاغذ دولتی و ثبات بهای کاغذ و مواد اولیه‌ی حوزه چاپ و نشر، برخی از آن‌ دلایل به شمار می‌آیند.

کد خبر 730516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha