چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اکنون مراحل آماده سازی 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر درکشور دردست اجراست

که از این میزان برای 125 هزار واحد پروانه ساخت صادر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه 25 دی خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد سعیدی کیا در جلسه شورای تامین مسکن مهر استان تهران افزود: تاکنون برای مسکن مهر در کشور 17 تا 18 هزار هکتار زمین تامین شده و زمین مورد نیاز برای یک میلیون و 300 هزار نفر در قالب        تعاونی‌های مسکن مهر واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال اول طرح مسکن مهر تنها واگذاری زمین انجام شده و مراحل ساخت آن بتدریج پس از انجام مقدمات و بستن قرارداد با پیمانکار آغاز شده است.

سعیدی کیا اظهار داشت: سیاست دولت در قبال اراضی مسکن مهر عدم دخالت در امور اجرایی است، براین اساس زمین به صورت امانت به یک دستگاه اجرایی ارائه می‌شود تا از این طریق با تعاونی‌های مسکن قرارداد ساخت بسته شود.

وزیر مسکن گفت: در کلان شهرها قانون مخالف توسعه مسکن است و این امر براساس جامع‌ترین قانونی که در این ارتباط توسط مجلس تصویب شده با هدف جلوگیری از رشد     بی‌رویه و خارج از چارچوب شهرها صورت گرفته است.

به گفته وی، دولت همه دستگاههای اجرایی را موظف کرده زمین های مازاد خود را در اختیار شورای تامین مسکن هر استان قرار دهند هر چند که استان تهران در این زمینه خیلی فعال نبوده اما برخی از استان‌ها تا حدود 800 هکتار زمین را از این طریق برای مسکن مهر واگذار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هر نفر از اعضای تعاونی‌های مسکن بابت آماده سازی زمین باید 10 میلیون ریال پرداخت کنند، افزود: در کشور تاکنون 600 هزار نفر دراین زمینه سهم خود را پرداخت کرده‌اند که از این لحاظ از دولت بسیار جلوتر هستند.

سعیدی کیا با بیان اینکه با اجرای طرح مسکن مهر، شهرهای جدید رونق گرفته و روند توسعه و عمران در آنها رشد خوبی داشته تاکیدکرد: اگر حمل و نقل عمومی در این شهرها گسترش یابد مناطق بسیار مناسبی برای سکونت مردم هستند.

کد خبر 73001

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز