پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی اهتمام دولت را بر صاحب خانه کردن اقشار کم درآمد جامعه در زمانی مشخص اعلام کرد و گفت:

 طرح مسکن مهر با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد سعید کیا عصر پنجشنبه اول اسفند در گردهمایی سراسری انبوه سازان ساختمان و مسکن با اشاره به تجربه ها و سیاست‌های گذشته در قبال عرضه زمین به سازندگان و همچنین ساخت و ساز به دست دولت گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که ساخت و ساز مسکن باید با حمایت دولت و به همت مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون دولت سیاستگذاری، نظارت و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دنبال می‌کند تصریح کرد: هدف تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه با ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی با جدیت پیگیری می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به پیشنهاد انبوه سازان مسکن مبنی بر حضور جدی در ساخت و ساز مسکن مهر گفت: از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم اما باید انبوه سازان، جایگاه خود را در این طرح ملی تعریف کنند.

سعیدی کیا با اشاره به آغاز ساخت و ساز مسکن مهر در زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله تصریح کرد: متقاضیان طرح مسکن مهر در حال حاضر سهم اولیه یک میلیون تومانی خود را که اعتباری بالغ بر 840 میلیارد تومان شده است پرداخت کرده‌اند.

وی با تاکید بر کمبود تسهیلات بانکی برای تولید مسکن گفت: هم اکنون انتشار اوراق رهن ثانویه به عنوان منبعی جدید تامین منابع مالی تولید مسکن به صورت انبوه سازی، منتظر تصویب شورای عالی مسکن است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در پاسخ به درخواست دیگر انبوه سازان مبنی بر سهیم کردن انبوه سازان در تصمیم سازی‌های بخش مسکن گفت: این موضوع هم اکنون در دستور کار جدی است تا از مشارکت انبوه سازان در تصمیم سازی‌ها استفاده کنیم.

سعیدی کیا درباره حضور انبوه سازان در طرح مسکن مهر تصریح کرد: ما آمادگی داریم   زمین‌هایی به استعداد ساخت بیش از 200 واحد مسکونی را در طرح مسکن مهر به انبوه سازان واگذار کنیم تا پس از رسیدن به مرحله فونداسیون، آنرا دوباره از انبوه سازان خریداری و برای ادامه کار به تعاونی های مسکن مهر واگذار کنیم.

وی همچنین افزود: وزارت مسکن آماده است تا پیشنهادهای انبوه سازان درباره اجرای طرح مسکن مهر را بررسی و عملیاتی کند.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت:دولت به شدت درپی افزایش تولید مسکن و عرضه آن به جامعه است تا مسکن برای سازنده و خریدار به قیمت متعادل برسد.

براساس این گزارش انبوه سازان مسکن و ساختمان در این همایش به وزیر مسکن و شهرسازی پیشنهاد دادند که دولت زمینه ورود انبوه سازان به طرح مسکن مهر را فراهم کند.

انبوه سازان همچنین وعده دادند که در صورت حضور در طرح مسکن مهر با توجه به اختصاص اعتبارات و تسهیلات بانکی به این طرح ملی، در یک مدت زمان تعیین شده از سوی دولت، واحدهای مسکونی ساخته شده برای اقشار کم درآمد را تحویل دهند.

شهرام سلماسی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان هم در این همایش با اعلام پیشنهاد انبوه سازان به وزیر مسکن و شهرسازی گفت: انبوه سازان به عنوان یک ظرفیت بالقوه آماده کمک به سیاست های دولت در بخش مسکن هستند.

کد خبر 75662

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز