گروه شهری: جایگاه و پست کارشناسی مسئول گردشگری در سفارتخانه‌های ایران در کشورهای بازار هدف توریسم کشورمان عملیاتی

می‌شود که این طرح براساس تفاهمنامه‌ای میان وزارت امور خارجه و سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اجرا درمی‌آید.

محمد شریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این مطلب در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران به خبری خوش اشاره کرد و گفت: طرح مالکیت زمانی مراکز اقامتی کشور از سال آینده اجرا می‌شود.

در ادامه ملک‌زاده در پاسخ به این پرسش روزنامه همشهری که این طرح تا‌کنون در جزیره کیش اجرا می‌شده توضیح داد:« ما در مناطق آزاد سیاستگذار نیستیم و کار نظارتی می‌کنیم.

این کار شاید اجرا می‌شده ولی به نقطه مطلوب نرسیده بوده و می‌بایست در کل ایران و در همه هتل‌ها قابل اجرا می‌شد. ما تا‌کنون اجازه نمی‌دادیم هتلداران اتاق‌های خود را برای 6-5 روز در سال بفروشند.»

در عین حال معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره اجرای این طرح افزود:«این طرح در مرحله اول برای علاقه‌مندان داخلی و پس از انجام مطالعات برای خارجی‌ها نیز اجرا خواهد شد و اجرای آن تاثیر زیادی در افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی کشور خواهد داشت.»

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره رشد گردشگری ایران و مقایسه آن با کشور مالزی توضیح داد:«ایران در 27 سال گذشته صرفا نگاهش به نفت برای درآمد بوده است و اصلا جایگاه گردشگری را در کشور نمی‌توانید پیدا کنید در حالی که مالزی از ابتدا برای چنین عرصه‌ای برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرده است.

ملک‌زاده همچنین از دعوت وزرای گردشگری چند کشور در اسفندماه خبر داد که قرار است ایران برای فرهنگ‌سازی و معرفی جاذبه‌های آن میزبان آنها شود.روز گذشته، نمایشگاه بین‌المللی تهران بار دیگر در سوز و سرمای تهران میزبان هتلداران و فعالان عرصه هتلداری و خدمات پشتیبانی آن بود.

این نمایشگاه در حالی برگزار شد که فرهاد امینیان رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه صنعت هتلداری و گردشگری خبر از ثبت این برنامه در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری WTO داد.

او با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران علاوه بر ثبت در تقویم سازمان جهانی جهانگردی در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی جهانی نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: 238 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

کد خبر 72906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز