جمعه ۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هتلی که سال‌ها محل آموزش جاسوسان انگلیسی بود به عنوان یک جاذبه گردشگری در لندن گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، هتلی 125 ساله در لندن [Royal Horseguards Hotel]که در سال‌های جنگ جهانی اول به‌عنوان محلی برای اسکان و آموزش جاسوسان استفاده می‌شده، با هزینه‌ای حدود 16میلیون پوند به‌طور اساسی بازسازی شده است و به‌عنوان هتل جاسوسان، پذیرای گردشگران خواهد بود.

این هتل زیبا  که در کنار رود تایمز واقع شده و در سال‌ها دور، هتل سلطنتی "هرسگاردس" نام داشته، اکنون به یک هتل 280 تختی تبدیل شده و می‌تواند به صنعت گردشگری کشور انگلیس، بویژه شهر لندن که در ماه‌های اخیر به‌دلیل وقوع بحران جهانی اقتصاد در شرایط بسیار بدی است، رونق دهد.Spy hotel opens

براساس آمارهای ارایه‌شده از سوی نهادهای دولتی انگلیس، تعداد گردشگران این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی نسبت به ژانویه سال 2008، 19 درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود این رقم در ماه‌های آینده به 21 درصد برسد. این درحالی است که 85 درصد گردشگران انگلیس از کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا هستند.

براساس همین آمارها، تعداد گردشگران چهار جاذبه‌ اصلی گردشگری لندن شامل موزه‌ بریتانیا، گالری ملی، موزه‌ ملی تاریخ و برج لندن بین دو تا شش درصد کاهش یافته است و این امر می‌تواند در درازمدت، تأثیرهای بدی را بر صنعت گردشگری انگلیس بگذارد.

Spy hotel opens

با این وجود، پیش‌بینی می‌شود با گشایش هتل جاسوسان که علاوه بر یک هتل، یک بنای تاریخی 125 ساله به سبک معماری کاخ‌های تابستانی فرانسوی است، تعداد گردشگران لندن افزایش یابد یا دست کم روند کاهش تعداد گردشگران متوقف شود.

از این هتل زیبا که جزو هتل‌های درجه‌ یک انگلیس طبقه‌بندی شده، در سال 1983 میلادی نیز برای فیلم‌برداری چند سکانس از مجموعه فیلم‌های جیمز باند [رکورد فروش فیلم‌های جیمز باند در انگلیس ‌شکست] استفاده شده است.

کد خبر 76051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز