نوجوانان تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در قم، دور هم جمع شدند تا برای شرکت در مسابقات بین‌المللی، آمادگی بیش‌تری پیدا کنند.

ژيمناستيك

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین، عزیز افضلی‌فر، مربی تیم ملی نوجوانان ایران گفت: «با هدف پایه‌سازی تیم‌های جوانان و بزرگ‌سال کشور، و استعدادیابی و تقویت تیم ملی نوجوانان ژیمناستیک کشور، این اردو برگزار می‌شود.»

این اردو در خانه‌ی ژیمناستیک استان قم در حال برگزاری است و افضلی‌فر، سرمربی اردبیلی تیم ملی را،  سیدحسین حسینی از قم، سهیل شاکری از مازندران، احد نیرومند از آذربایجان شرقی و ادیب شیخ احمدی از کردستان همراهی می‌کنند.

در این اردو، دوازده نوجوان از ۷ استان حضور دارند و در شش وسیله، به تمرین می‌پردازند و تا روز جمعه، ۲۵ آذر ۱۴۰۱ در کنار هم حضور دارند. به گفته‌ی سرمربی تیم، قرار است برای ایجاد انگیزه میان شرکت‌کنندگان، مسابقه‌ای درون‌اردویی میان آن‌ها در روز آخر نیز برگزار شود.  

  • ژیمناستیک هنری!

شرکت‌کنندگان در این اردو، در بخش ژیمناستیک هنری فعال هستند. بد نیست بدانید معروف‌ترین بخش این رشته‌ی ورزشی، ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن، ورزشکاران در رشته‌های حرکات زمینی،  بارفیکس، پرش خرک،  دارحلقه،  پارالل، و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.  

ژیمناستیک موزون،  ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین، بخش‌های دیگر این رشته‌ی ورزشی را تشکیل می‌دهند.

  • ژیمناستیک چه ورزشی است؟

ژیمناستیک ورزشی است که استقامت، توان و انعطاف بدنی ورزشکار را به چالش می‌کشد.  این ورزش از هزاران سال قبل، به عنوان نوعی ورزش و تمرین وجود داشته. این ورزش پیش از این‌که آلمانی‌ها آن را بازسازی کنند، در یونان آغاز شده بود و به همین دلیل قوانین متعدد و پیشینه‌ای غنی دارد. از تمرینات ژیمناستیک می‌توان به دویدن، پرش، چرخش، حفظ تعادل، بالانس، غلت و پشتک زدن اشاره کرد.

ژیمناستیک از واژه‌ی یونانی به معنی "انجام تمرینات بدون لباس" گرفته شده‌است. ژیمناستیک در شکل امروزی اولین بار در سوئد دیده شد.

کد خبر 727768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha