یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
۰ نفر

دیشب و در جریان بازی دو تیم مجارستان و انگلیس در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۲، یک اتفاق منحصربه‌فرد رخ داد؛ بیش از ۳۰ هزار نوجوان زیر ۱۴ سال مجارستانی، توانستند در کنار هم از دیدن یک بازی فوتبال، لذت ببرند و این در حالی بود که سر و صدا و شور و حرارت فراوان آن‌ها، منجر به پیروزی تیمشان هم شد!

فوتبال

این بازی در ورزشگاه پوشکاش آره‌نا در مجارستان برگزار شد و تیم ملی مجارستان توانست با نتیجه‌ی یک بر صفر، از سد سرگروه تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی بگذرد  و این در حالی بود که تیم انگلیس، در ۲۲ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها، در زمان قانونی بازی، شکست نخورده بود.

اما نکته‌ی مهم در این رقابت، حضور تماشاگران نوجوان مجاری روی سکوها بود؛ حضوری غیرمعمول و البته نتیجه‌ای عالی برای تیم میزبان! تماشاگران نوجوان مجاری، با شور و حرارت و سر و صدای زیاد، تیم ملی خود را تشویق کردند و شاید همین انرژی تازه و منحصربه‌فرد، روحیه‌ای مضاعف به تیم ملی مجارستان داد تا آن‌ها بتوانند اولین قدم خود را در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، محکم بردارند.

البته حضور نوجوان‌ها در این رقابت، بی‌دلیل هم نبود. در ژوئن ۲۰۲۱، به‌دلیل رفتار نژادپرستانه‌ی تماشاگران مجارستانی، یوفا تصمیم گرفت برای سه بازی ملی، تیم مجارستان را از حضور هوادارانش محروم کند. اما حالا فدراسیون فوتبال این کشور، قانونی را در میان قوانین یوفا پیدا کرده بود که به آن‌ها اجازه می‌داد نوجوانان زیر ۱۴ سال، وارد ورزشگاه شوند و تیم ملی خود را تشویق کنند. البته در این قانون، به این نکته هم اشاره شده بود که به‌ازای هر ۱۰ نوجوان، یک سرپرست بزرگ‌سال هم باید در کنار آن‌ها باشد.

مجارستان با حضور تماشاگران نوجوانش، برای دومین بار در تاریخ، توانست تیم ملی فوتبال انگلیس را شکست دهد. آخرین پیروزی مجارستانی‌ها، در مرحله‌ی گروهی جام جهانی ۱۹۶۲ بود که مجارستان ۲ بر یک به برتری رسید.

عکس: مایکل ریگان

کد خبر 681235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha