همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران در دومین نامه خود به شورای امنیت، از این شورا خواست در قبال جنایت‌های اسرائیل در غزه واکنش نشان دهد.

به گزارش ایسنا، در این نامه که چهارشنبه شب در اختیار رییس شورای امنیت قرار گرفت آمده است: در ادامه مکاتبات قبلی این نمایندگی توجه شما را به استمرار اقدامات وحشیانه و نیز جنایات علیه بشریت که بی‌مهابا توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت می‌گیرد جلب می‌کنیم. در نتیجه استمرار این جنایات وحشیانه تاکنون صدها زن، مرد و کودک قتل‌عام شده و پرده از وحشی‌گری و سبعیت رژیم صهیونیستی بیش از گذشته کنار زده شده است.

نامه مذکور می افزاید: جامعه جهانی شاهد اقدامات جنایتکارانه و تروریستی بی‌سابقه‌ای است که توسط رژیم صهیونیستی در کمال بی‌کیفری و بر خلاف بنیادی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی صورت می‌گیرد. آن چه در غزه در حال وقوع است نمونه‌ای بارز و بدیهی از نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت بوده و باید به نحو جدی و فوری توسط مراجع ذی‌ربط قضایی بین‌المللی مورد رسیدگی قرارگیرد.

نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل با تشریح برخی از اعمال وحشیانه دولتمردان صهیونیستی تصریح کرده است: رژیم صهیونیستی به هیچ موجود زنده‌ای در غزه رحم نمی‌کند و دیوانه‌وار هر مرکز شهری و زیرساختی را مورد حمله قرار می‌دهد. مسجدها، بیمارستان‌ها، مرکزهای نگهداری دارو و غذا و حتی مزارع و خانه‌های شخصی مردم با نهایت بیرحمی بمباران می‌شود و زن و مرد و کودک در خواب، در خانه‌های خود و در خیابان‌ها قطعه قطعه می‌شوند. رژیم صهیونیستی پس از این که 5/1 میلیون نفر مردم غزه را با نهایت وحشی‌گیری تحت گرسنگی اجباری قرار داد، اینک در برنامه‌ای از قبل طراحی شده در حال نابودی آنان است.

نامه مذکور خواستار مجازات عاملان این جنایات جنگی شده و تاکید کرده است: این رژیم با اقدامات سبعانه خود اعتبار جامعه جهانی را به چالش کشیده و بنیادی‌ترین ارزش‌های جهان متمدن را به خطر انداخته است. بنابراین جامعه جهانی بایستی اقداماتی فوری و متحد به منظور پایان دادن به جنایات این رژیم در غزه اتخاذ کند و شورای امنیت باید با کنار گذاشتن بی‌عملی، فورا برای جلوگیری از جنایات این رژیم وارد عمل شده و با صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور به این وضعیت پایان دهد.

این نامه تصریح دارد که سپردن جنایتکاران صهیونیست به دست عدالت از وظایف جامعه بین‌المللی است.

کد خبر 72062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز