حالت تهوع علامت شرایطی مانند بارداری اولیه، ضربه مغزی و آنفلوانزای معده است؛ با این حال ممکن است درهم خوری هم مشکل‌ساز شود. مصرف نوشیدنی‌های سرد و خوردن غذاهای سبک و ملایم می‌تواند کمک کنند اما نکات مهم دیگری هم هست که برای از بین بردن حالت تهوع کاربرد دارد.

nausea - حالت تهوع - از بین بردن حالت تهوع

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: تحریک گوارشی یا به سبب درهم‌خوری است یا استرس، یا ویروس یا اضطراب. این اتفاق به شکل تهوع بروز می‌کند و حال شما را بد می‌کند. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه در این رابطه توصیه کرد علت این حالت را با ویزیت پزشک متوجه شوید و آن را برطرف کنید.

به توصیه این پزشک، بهترین روش حمایت از معده، توجه به نحوه خوردن و آشامیدن است تا تهوع شما بهتر شود:

۱- خوب بجوید.

۲- آرام بخورید.

۳- هر سه ساعت چیزی بخورید.

۴- همراه غذا ریحان، جعفری، نعنا و زیتون میل کنید.

۵- همراه غذا ماست و دوغ و ترشی نخورید.

۶- آب سرد ننوشید.

۷- غذاهای غلیظ مثل ماکارونی، لازانیا، کله‌پاچه، دیزی و هلیم را در رژیم غذایی‌تان به حداقل ممکن برسانید.

۸- پیاده‌روی داشته باشید (حتی در منزل).

از بین بردن حالت تهوع با این کارهای ساده | حالت تهوع در خودرو و طول سفر را چطور برطرف کنیم؟

با این حال اگر دچار این حالت شدید مصرف رب سیب یا رب به را در برنامه روزانه خود بگنجانید و یک قاشق مرباخوری بعد از هر وعده غذایی میل کنید تا تهوع شما برطرف شود.

دمنوش زنجبیل نیز در شرایطی که در خودرو و طول سفر دچار تهوع می‌شوید مفید است به شرطی که قبل سفر از شیر و سایر لبنیات استفاده نکنید.

تهوع گاهی هم ناشی از زیادی میل کردن شیرینی‌هاست و با کم کردن مصرف آنها وضعیت بهتر خواهد شد؛ تلاش کنید پرخوری نکنید و از نان سبوس‌دار در حجم کم استفاده می‌کنید تا به مرور بهتر شوید.

مرکز بهداشت کلیولند هم توصیه کرد در مدتی که درگیر حالت تهوع هستید مایعات را به تدریج و در مقادیر بیشتری بنوشید و از خوردن غذاهای جامد تا رفع حالت تهوع خودداری کنید و حتما با یک پزشک مشورت کنید.

کد خبر 716126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha