به عنوان دو غول فناوری در جهان، تعجبی ندارد که اپل و متا رقابت مداومی برای مدتی طولانی داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که تنش بین شرکت‌ها در بالاترین حد خود قرار دارد.

زاکربرگ دور اندیش

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، حمله جدیدی را به اپل کرده است. او که شرکتش صاحب فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، عکسی از آخرین کمپین تبلیغاتی واتس‌اپ در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و مدعی شد که واتس‌اپ به مراتب خصوصی‌تر و امن‌تر از «آی مسیج» (iMessage) است.

او نوشت: «واتس‌اپ بسیار خصوصی‌تر و امن‌تر از iMessage است، با رمزگذاری سرتاسری که هم در آیفون و هم در اندروید، از جمله چت‌های گروهی کار می‌کند. با واتس‌اپ می‌توانید تمام چت‌های جدید را طوری تنظیم کنید که با ضربه زدن یک دکمه ناپدید شوند و سال گذشته ما پشتیبان‌های رمزگذاری شده سرتاسر را نیز معرفی کردیم. همه اینها را iMessage هنوز ندارد.»

رمزگذاری انتها به انتها روشی برای برقراری ارتباط امن است که تضمین می‌کند فقط شما و شخصی که با او در ارتباط هستید می‌توانید آنچه را که ارسال می‌شود بخوانید یا گوش دهید و هیچ‌کس در این بین نیست.

این روش در سال ۲۰۱۶ برای چت در واتس‌اپ پیاده‌سازی و سال گذشته نیز برای پشتیبان‌گیری اضافه شد. در حالی که برنامه iMessage اپل نیز از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند، اما یک هشدار مهم وجود دارد. اگر پشتیبان‌گیری iCloud را در دستگاه خود فعال کرده‌اید، کلید رمزگشایی پیام‌های شما در نسخه پشتیبان ذخیره شده در سرورهای اپل موجود است.

این بدان معناست که اگر اپل بخواهد می‌تواند نسخه پشتیبان شما را بخواند، کلید شما را دریافت کند و از آن برای رمزگشایی پیام‌های شما استفاده کند.

پست زاکربرگ احتمالا ترفندی برای منحرف کردن توجه از اخبار این هفته محسوب می‌شود که متاورس شرکت متا در تلاش برای رسیدن به اهداف خود است.

بیشتر بخوانید:

به طور کلی تیم کوک مدیرعامل اپل دیدگاه خوبی نسیت به متاورس و هدست‌های VR ندارد و این را می‌توان یکی از اصلی‌ترین اختلافات بین او و زاکربرگ دانست.

کد خبر 713520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایوب محبی FR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    هم واتساپ و هم ای مسج در قیاس با‌نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی امنیت بالایی دارند و قابلیت نشت‌اطلاعات در آنها بسیار پایین است اما باید دید اعتماد عمومی به این دو شبکه بزرگ در دنیا چگونه است و آیا این‌دو شرکت اطلاعات مشتریان خود را برای شرکت های بزرگ افکارسنجی دنیا در معرض معامله و فروش قرار میدهند.
  • وطن پرست DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    تمامی و در تمام دنیا ، در اخیار سیا هستند