براساس تحلیل بعضی از رسانه‌ها، پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی شرکت متا با نام Horizon Worlds نتوانسته انتظار کاربران این پلتفرم متاورسی را برآورده کند.

متاورس

به گزارش همشهری آنلاین، این رسانه‌ها به اسناد داخلی متا اشاره می‌کنند که به تازگی منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد که اکنون Horizon Worlds ماهانه حدود ۲۰۰ هزار کاربر فعال دارد. این در حالی است که گزارش قبلی از بیش از ۳۰۰ هزار کاربر فعال در این پلتفرم خبر می‌داد که به‌معنای ریزش حدود ۳۰درصدی کاربران است.
این گزارش که به وسیله وال استریت ژورنال منتشر شده، عنوان می‌کند که متا در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۵۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه Horizon Worlds دست خواهد یافت. این در حالی است که اکنون تعداد کاربران فعال این پلتفرم کمتر از ۲۰۰ هزار کاربر است.
این گزارش همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که براساس اسناد داخلی شرکت متا اکثر کاربران پس از نخستین ماه استفاده از هوریزون ورلد دیگر به این پلتفرم برنگشته‌اند و تعداد کاربران آن، از بهار امسال تا امروز به‌طور مستمر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.
 به این ترتیب احتمالا شرکت متا از بلندپروازی اولیه خود دست بر می‌دارد و واقع‌بینانه‌تر در مورد این پلتفرم برنامه‌ریزی می‌کند. آن گونه که وال استریت ژورنال خبر داده، متا به جای عدد دور از دسترس ۵۰۰ هزار کاربر تا پایان سال ۲۰۲۲ برای دست یافتن به ۲۸۰ هزار کاربر فعال، ماهانه برنامه‌ریزی می‌کند.
متا پیش از این گفته بود که تا ماه فوریه حدود۱۰ هزار مکان مختلف به کاربران ارائه کرده، اما وال استریت ژورنال براساس همان اسناد منتشر شده اعلام کرده است که فقط حدود ۹ درصد از این مکان‌های مجازی از سوی بیش از ۵۰ کاربر مورد بازدید قرار گرفته است.
 Horizon Worlds این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا فضاهایی را ایجاد یا از مکان‌های دیگر بازدید کنند. در واقع کاربران می‌توانند در این فضاها با دوستان خود به بازی یا چت بپردازند و البته با افراد دیگری هم ملاقات داشته باشند.
با این اوصاف، یکی از سخنگویان شرکت متا در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال اعلام کرده که برنامه‌های متاورس این شرکت یک تلاش چندین ساله بوده و به‌طور مداوم در حال بهبود است.

بیشتر بخوانید:

با وجود این واکنش، گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که سهام شرکت، تعداد کاربران و هزینه‌های تبلیغ‌کنندگان آن هم در حال کاهش است. سهام متا در سال‌جاری تاکنون ۶۲ درصد کاهش یافته است و به تازگی هم گزارشی درباره نگرانی‌های تحلیلگران در مورد هزینه این شرکت در زمینه متاورس منتشر شده است.
فیسبوک از حدود یک سال پیش با تغییر نام تجاری خود به متا این پیام را داد که استراتژی‌های کلانی را در حوزه واقعیت مجازی و متاورس دنبال می‌کند.
متا در اوایل سال‌جاری میلادی ادعا کرده بود که ۱۰هزار جهان مجزا در Horizon Worlds ساخته است. این در حالی است که این شرکت همچنین ادعا کرده بود که برای راه‌اندازی پلتفرم متاورسی Reality Labs چیزی حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

کد خبر 712765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha