متاورس این روزها تبدیل به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری شده و روزی نیست که خبری جدید درباره آن منتشر نشود.

متاورس

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند شاید به‌نظر برخی متاورس هنوز ماجرایی برای سرگرمی به‌نظر برسد ولی بسیاری از افراد و شرکت‌ها تجارت خود را در دنیای مجازی جدید شروع کرده‌اند.  کسب درآمد از طریق متاورس یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از دنیای دیجیتال است و افراد می‌توانند از طریق خریدوفروش ملک در آن، تبلیغات، فروش آثار هنری، فروش بازی و بسیاری از روش‌های دیگر درآمد خوبی از این پلتفرم دیجیتال به‌دست آورند.

دنیای جدید تبلیغات
در متاورس تبلیغات هم به‌راحتی امکان‌پذیر است. کاربران پلتفرم‌های مختلف Metaverse یا برندها و شرکت‌های فعال در آن می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌هایی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی با ایجاد جلوه‌های بصری و عناصر گرافیکی مجازی جذاب، تبلیغات خود را از نظر بصری بسیار جذاب کنند و با این ترفند توجه افراد زیادی را به کالاها و خدمات خود جلب کنند. قطعا کاربران می‌توانند با این روش تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال کاملاً موفقی داشته باشند. برخی از برندهای مطرح مانند نایک به‌تازگی تبلیغات جذاب خود را در متاورس آغاز کرده‌اند.

درآمدزایی فروش وکسل (voxel)
یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد از متاورس، فروش وکسل‌هاست. وکسل‌ها درواقع کوچک‌ترین قسمت تشکیل‌دهنده دنیای دیجیتال هستند که برای ساخت فضای سه‌بعدی متاورس و آیتم‌های دیجیتال آن مثل ساختمان‌ها و دیگر اجزای تشکیل‌دهنده محیط متاورس و سایر وسایل مثل خودروها، لباس‌ها و ... و همچنین ایجاد انیمیشن‌ها، جلوه‌های بصری و ویدئوهای گرافیکی استفاده می‌شوند. به بیان ساده وکسل‌ها پیکسل‌ سه‌بعدی محسوب می‌شوند و به‌عنوان بلوک‌های سازنده متاورس مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین وکسل‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد محیط متاورس و عناصر مختلف آن دارند و تا آنها نباشند متاورسی هم به‌وجود نمی‌آید.

خرید و فروش زمین و ملک 
در متاورس هم مثل دنیای واقعی بازار خرید و فروش املاک حسابی سکه است. شما می‌توانید در دنیای متاورس درست مانند دنیای واقعی با خریدوفروش زمین یا ملک کسب درآمد کنید. کاربران متاورس می‌توانند در پلتفرم متاورس موردنظر خود مثل «سندباکس» (Sand Box)   یا «دیسنترالایزد»(Decentralized) یک یا چند قطعه زمین متاورس را در نقشه پلتفرم انتخاب و آنها را بخرند و پس از گذشت مدتی آنها را بفروشند و سود خوبی به‌دست آورند. همچنین می‌توانید با واسطه شدن در خریدوفروش زمین‌های دیجیتال متاورس هم درآمد نسبتاً خوبی به‌دست آورید. جالب است بدانید به‌تازگی شرکت‌هایی نیز برای خریدوفروش املاک مجازی در متاورس ایجاد شده‌اند.

حاشیه‌های پرسود 
ارائه اطلاعات مفید و مشاوره در حوزه‌های مختلف همیشه یکی از روش‌های پردرآمد و کم‌هزینه بوده است. در دنیای متاورس هم می‌توانید با ارائه چنین خدماتی درآمد قابل‌توجهی را به‌دست آورید. علاوه بر این می‌توانید با فروش هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یا عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده، کسب‌وکار پردرآمدی را شروع کنید.  افراد فعال در حوزه گردشگری نیز می‌توانند با ایجاد تورهای مجازی از مکان‌های گردشگری شناخته‌شده و جذاب و فروش آنها به سایت‌های مطرح گردشگری، وارد حیطه کسب درآمد از متاورس شوند.  فروشگاه‌های مجازی نسل جدید فروشگاه‌های اینترنتی هستند و متاورس این امکان را فراهم کرده است که مشتریان قبل از سفارش کالا، با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آن را از ابعاد مختلف بررسی کنند.  درصورتی‌که در حیطه طراحی محیطی، تخصص و مهارت زیادی داشته باشید، می‌توانید از این طریق درآمد بسیار خوبی به‌دست آورید. شرکت‌های زیادی که قصد ورود به متاورس را دارند، به‌دنبال چنین افرادی هستند و درصورتی‌که افراد متقاضی برای طراحی سه‌بعدی، مهارت‌های لازم را داشته باشند، سریعاً توسط چنین شرکت‌هایی استخدام می‌شوند.

آموزش در متاورس
متاورس یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای آموزش مجازی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با خرید یا اجاره زمین فضایی را برای آموزش مجازی مهیا کنید. همچنین می‌توانید برای ملموس‌تر کردن مطالبی که قصد آموزش آنها را دارید از قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کنید و با پیشنهاد هزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه، دانش‌آموزان زیادی را جذب کلاس‌های آموزش مجازی خود کنید.

دنیای جدید اقتصاد دیجیتال
متاورس می‌تواند به تقویت اقتصاد دیجیتال کمک زیادی کند. امروزه و در شرایط کنونی و با وجود مشکلات و محدودیت‌های زیادی که برای مشاغل فیزیکی وجود دارد، این دنیای مجازی می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای افراد آشنا با دنیای فناوری و دنیای دیجیتال تبدیل شود و فرصت‌های درآمدزایی خوبی را برای آنها ایجاد کند. مقامات دولتی مسئول هم می‌توانند با حمایت از متاورس با روش‌های مختلف زمینه رشد بیشتر کسب‌وکارهای مجازی را فراهم کنند.

مرجان محمدتقی _ کارشناس فناوری

کد خبر 706897
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha