یک پست فیسبوکی مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، همه را نسبت به کیفیت بسیار پایین جهان متاورسی که میلیاردها دلار پای آن خرج کرده شگفت‌زده کرد.

زاکربرگ دور اندیش

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، زاکربرگ در پست فیسبوکی خود نوشته است: «ما امروز هورایزن وردز را در فرانسه و اسپانیا راه‌اندازی می‌کنیم! مشتاقانه منتظر دیدن مردمی هستیم که دنیاهای واقعیت مجازی را کشف کنند و بیشتر بسازند و به زودی هورایزن وردز را به کشورهای بیشتری بیاوریم.»

هورایزن وردز در اصل یک بازی ویدئویی چندنفره واقعیت مجازی است که توسط متا پلتفرمز توسعه و منتشر یافته است.

تصویر جنجالی زیر در اصل آواتار متاورس زاکربرگ در حال سلفی گرفتن با برج ایفل است.

زاکربرگ تنها در دنیای متاورس | او ۱۵ سال دیگر هم منتظر مردم می‌ماند

بازخوردها در توییتر هم ادامه داشت و این سلفی زاکربرگ ضمن دریافت شمار زیادی از انتقادها، دستمایه‌ طنز و شوخی بسیاری از کاربران شد.

با این حال خود زاکربرگ از عدم استقبال‌ و انتقادها به خوبی آگاه است و به نظر می‌آید که او چشم‌اندازی دورتر را در ذهن دارد. واقعیت این است که حتی خود او به از دست رفتن حجم بسیاری از سرمایه ظرف سه ماه تا پنح سال آینده اعتراف می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، او به سهامداران گفته است: «ما می‌خواهیم سخت‌افزار را تا حد امکان برای همه مقرون‌ به‌صرفه کنیم و مطمئن شویم که اقتصاد دیجیتال رشد می‌کند.» معنی این اظهار نظر، خرج کردن‌های بیشتر بدون توقع از بازگشت فوری سرمایه است.

بیشتر بخوانید:

زاکربرگ تصور می‌کند بیشتر افراد طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده چنان در دنیای واقعیت مجازی او غوطه‌ور شوند که زندگی روزمره خود را در آن گذرانده و پول خرج کنند. زاکربرگ پیش‌تر به پادکست برنامه فناوری لکس فریدمن گفته بود: «بسیاری تصور می‌کنند که متاورس در مورد یک مکان است، در حالی که یکی از تعریف‌های آن در مورد زمان است، زمانی که طی آن اساساً جهان‌های دیجیتال همه‌جانبه به روش اصلی زندگی و گذراندن زمان برای افراد، تبدیل می‌شوند.»

کد خبر 698784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha