مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا پلتفرمز، در دادگاه فدرال گفت که شرکت مادر فیسبوک، برنامه انحصارطلبانه‌ای ندارد.

مارک زاکربرگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا پلتفرمز، اخیرا از خرید یک اپلیکیشن واقعیت مجازی تناسب اندام توسط شرکتش، در برابر یک قاضی مخالف با انحصار، دفاع کرد. او استدالال کرد که شرکت او، تنها به ساخت صنعت واقعیت مجازی که در حال حاضر پدیده‌ای نوظهور است، کمک می‌کند و قصد تسلط بر آن را ندارد. 

زاکربرگ در دادگاه فدرال در سن خوزه کالیفرنیا شهادت داد که مالکیت اپلیکیشن «Within Unlimited» در بلندپروازی‌های متا چندان جایی ندارد و گفت که هدف اصلی او ساخت ابزارهای ارتباطی و پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های مختلف بوده است.

زاکربرگ درباره اپلیکیشن‌های تناسب اندام گفت که وجود این نرم‌افزارها مهم‌تر از این است که شرکت متا صاحب این تجربیات باشد. و اینکه مشتاق است که شرکت‌های دیگر، برنامه‌هایی در رابطه با بازی‌ها و فعالیت‌های اصلی بسازند و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به سمت واقعیت مجازی بکشانند. 

اخیرا کمیسیون تجارت فدرال، متا را به تلاش برای قرار گرفتن در صدر صنعت واقعیت مجازی از طریق انحصار نرم‌افزارها متهم کرده بود و زاکر برگ ناچار بود از نحوه کسب و کار نوظهور متاورس دفاع کند. 

وکلای کمیسیون تجارت فدرال (FTC) با سوال درباره یک ایمیل داخلی کار را آغاز کردند که زاکربرگ در سال ۲۰۱۵ نوشته بود: اینکه انتظار دارد بیشتر برنامه‌ها و خدمات نرم‌افزاری واقعیت مجازی را متا بسازد. 

زاکربرگ پاسخ داد که صاحبان اصلی پلتفرم تمایل دارند محبوب‌ترین برنامه‌ها را در حوزه تخصصی خود بسازند و تاکید متا بر ارتباطات را به تمرکز شرکت مایکروسافت (MSFT.O) بر بهره‌وری، تشبیه می‌کنند.

زاکربرگ گفت که شرکت‌های پلت‌فرم برنامه‌های کلیدی را ساخته‌اند، «اما آنها تنها برنامه‌های موجود نیستند.»

بیشتر بخوانید:

FTC در ماه ژولای از مالک فیس بوک و اینستاگرام شکایت کرد و گفت که «کمپین متا برای غلبه بر صنعت واقعیت مجازی» در سال ۲۰۱۴ و زمانی که شرکت «Oculus» تولیدکننده هدست واقعیت مجازی را خرید، آغاز شد.

این محاکمه تنها یکی از نبردهای بسیار متا علیه رگولاتورهای جهانی به دلیل تسلط ادعایی در بازارهای مختلف است. کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که به متا در مورد نقض احتمالی قانون ضد انحصار، مربوط به تبلیغات طبقه‌بندی شده آنلاین هشدار داده است.

کد خبر 729762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha