همشهری آنلاین: رحمان مالک وزیر کشور پاکستان به منظور مذاکره با مقامات ایران و بررسی وضعیت امنیت مرز مشترک دو کشور، در روزهای آینده وارد تهران می‌شود.

شوکت فیاض احمد ترین مشاور امور اقتصادی نخست وزیر پاکستان این مطلب را روز دوشنبه دوم دیماه در گفت‌و‌گو با ایرنا در اقامتگاه سفیر پاکستان در تهران اعلام کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان که برای شرکت در همایش وزیران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)‌ به ایران سفر کرده است، در این گفت‌وگو همچنین از سفر عاصم حسین وزیر نفت و منابع طبیعی کشورش به ایران در روزهای 9 و 10 دی ماه جاری خبر داد.

شوکت ترین در پاسخ به سوالی نیز در ارتباط با وضعیت حشمت الله عطارزاده نیاکی، کارشناس اقتصادی سرکنسول گری ایران در شهر پیشاور که ماه پیش در این شهر ربوده شد، تاکید کرد که وی زنده و سالم است و تلاش دولت اسلام آباد و مقامات محلی ایالات سرحد برای رهایی او ادامه دارد.

مشاور نخست وزیر پاکستان که در کارنامه خود ریاست بازار بورس کراچی مهمترین مرکز فعالیت اقتصادی و تجاری پاکستان را دارد، در ابتدای این مصاحبه علت حضورش در تهران را شرکت در همایش وزیران اکو اعلام کرد.

وی حجم تجارت میان اعضای این سازمان را کافی ندانست و با اشاره به ارزش 720 میلیون دلاری مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان گفت:‌ این رقم بسیار بسیار کم است.

شوکت ترین افزایش ارتباطات مردمی، شکل گیری نهادهای رسمی و غیر رسمی تجارتی، از میان برداشتن موانع تجاری و همکاری‌های مالی و پولی را از راه‌های افزایش حجم مبادلات تجاری میان اعضای اکو دانست و افزود:‌ با وجود روابط خوب سیاسی میان کشورهای عضو، تجارت قابل ملاحظه‌ای میان آنها صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که ارزش دادوستد بازرگانی میان ایران و پاکستان در ده سال آینده تا 15 میلیارد دلار افزایش یابد.

کد خبر 71302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز