همشهری آنلاین: عزیز شاهرخ خواننده نامدار موسیقی کردی و تصنیف معروف «از دست عشق» در ساعت 21 روزهای 4 و 5 دی با گروه آبیدر در تالار وحدت کنسرت می‌دهد.

بهرام ساعد ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: در این اجرا استاد عزیز شاهرخ به عنوان خواننده و سازنده برخی ملودی‌ها و سرایشگر برخی اشعار با گروه آبیدر همراهی می‌کند.

بهرام ساعد درباره قطعات اجرایی در این کنسرت گفت: این کنسرت در دوبخش ماهور و دشتی و شور اجرا می‌شود که در بخش ماهور تصنیف‌ها و قطعات آسمانی شین آهنگ از شاهرخ (آسمان آبی)، مقام الله وییسی(آوازی درماهور)، قطعه می‌‌پرستمت از شاهرخ ، صبح نمی خندد، آهنگ محمد صالح گیلان شعر محوی و در نهایت قطعه لرزانه.

به گفته ساعد در بخش دوم که در آواز دشتی و شور اجرا می شود،‌ قطعات مقدمه دشتی از ساعد،پیر فرزانه از شاهر خ شعر حافظ، غمگین و نگران آهنگ  استاد سید علی اصغر کردستانی شعر از نالی، ای ماه، آهنگ از شاهرخ، ‌شعر فایق بی‌کس.

صوفی خانقاه از بهرام ساعد، دلبر دل نازک آهنگی محلی که شعر عزیز شاهرخ روی آن کار شده،بیار بیار آهنگ فولکور، میخانه دل شعر و آهنگ از شاهرخ ، خواهد آمد و بگذار بیاید و درنهایت قلندرانه که آهنگساز آن بهرام ساعد است.

گروه موسیقی آبیدر را آرش فرهنگ فر (تنبک)، مسعود آرامش( سنتور)، صابر نظرگاهی (تار)، فردین لاهور پور (نی)،حسین رضایی نیا (دف)،حسین روزبهانی (تارباس)، علیرضا دریایی (کمانچه)، بهزاد حسن پور (کمانچه)، شیوا احمدی سپهر (عود)، بهرام ساعد( تار).
تنظیم قطعات و سرپرستی گروه را هم بهرام ساعد عهده‌دار است.

این گروه در جشنواره موسیقی فجر بیست و چهارم مقام دوم را در بخش موسیقی سنتی به دست آورد.[برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند]

کد خبر 71300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز