گروه ادب و هنر - نداانتظامی: مهران مدیری، مانی رهنما، رضا یزدانی و علیرضا عصار در کنسرت بزرگی به نام «جشنواره فرهنگی ایدز» که توسط یونیسف برگزار می‌شود، به اجرای برنامه می‌پردازند

این جشنواره از 17 تا 23 آبانماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود و هزینه‌های این کنسرت صرف خدمات پیشگیری از ایدز خواهد شد.

بدون ارائه اطلاعات

نشست خبری این کنسرت در بی‌اطلاعی کامل برگزار شد؛ ضمن آنکه مهران مدیری به‌دلیل حضور در لوکیشن و فیلمبرداری و علیرضا عصار هم به‌دلیل سرما خوردگی در این نشست حضور نداشتند.

البته مدیر برنامه علیرضا عصار به این نشست آمده بود اگرچه اطلاعاتی که هنرمندان حاضر ارائه کردند چندان مفید نبود و اغلب صحبت‌های آنها با این جمله خاتمه می‌یافت که« یک سری از قطعات را اجرا خواهیم کرد که جدید ساخته شده است»

یا «برخی از کارهایی که در گذشته اجرا شده را اجرا خواهیم کرد» و نام دقیقی از قطعاتی که اجرا خواهد شد به میان نیامد.

محبوبیت و سطح هنرمندان

مجموع این کنسرت‌ها طی6 شب در 2 قسمت مجزا از یکدیگر برگزار می‌شود؛ در قسمت اول این کنسرت مانی رهنما، رضا یزدانی و در قسمت دوم علیرضا عصار و مهران مدیری به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گفته شجاعی، مدیر اجرایی مؤسسه گلچین آوای شرق و مدیر اجرایی این کنسرت، گزینش و چینش هنرمندان براساس اولویت، محبوبیت و سطح هنری‌شان بوده است.

در خبرهای قبلی این کنسرت از 2 بازیگر سینما، محمدرضا فروتن و نیکی کریمی به‌عنوان مجری‌های برنامه نام برده شده بود که از سوی شجاعی این موضوع منتفی اعلام شد.

او در این باره گفت:«پیش از این قرار بود، این دو بازیگر مطرح کشور به‌عنوان مجریان برنامه حضور داشته باشند اما به‌دلیل محدودیت زمانی و همچنین درنظرگرفتن کیفیت کار این بخش از برنامه را حذف کردیم.»

آنچه خواهیم شنید

رضا یزدانی دراین اجرا 2 قطعه جدید از تازه‌ترین آلبومش که هنوز منتشرنشده اجرا می‌کند و پس از آن قطعاتی از آلبوم «هیس» و «پرنده پرنده» را می‌خواند.

مانی رهنما که پس از مدت‌ها سکوت، سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشت و اکنون مشغول  آماده کردن نوار جدید برای خود است، برای این کنسرت 4 قطعه جدید آماده کرده و مجموعه‌ای از کارهای گذشته خود را نیز اجرا خواهدکرد.

علیرضا عصار هم در نظر داشته که برای این شب‌ها 4 قطعه از تازه‌ترین آلبوم خود را اجرا کند که به‌دلیل آماده نشدن این آلبوم، مجموعه‌ای از قطعاتی که در گذشته اجرا شده را برای جشنواره فرهنگی برنامه ایدز سازمان ملل متحد اجرا می‌کند.

اما از برنامه مهران مدیری تنها این نکته مشخص بود که او به همراه گروه دارکوب به اجرای برنامه می‌پردازد.

با کمک موسیقی

یونیسف هرساله با همکاری سایر نهادهای وابسته به سازمان ملل برنامه‌هایی را برای مبارزه با بیماری ایدز در کشورهای مختلف برگزار می‌کند. نمایندگی یونیسف در ایران، سال گذشته جشنواره هنرهای مفهومی را برگزار کرد.

هدف یونیسف از برگزاری این برنامه‌های هنری شناخت و پیشگیری از بیماری ایدز در بین کودکان، نوجوان، جوانان و زنان است.

امید زمانی نماینده یونیسف درباره این کنسرت گفت:«امسال پیشنهاد برگزاری کنسرت موسیقی پاپ داده شد که ما هم پس از بررسی‌های لازم به این پیشنهاد جواب مثبت دادیم.»

به گفته نماینده یونیسف، بخشی از درآمد این کنسرت پس از کسر هزینه‌های هنرمندان به درمان بیماران مبتلا به ایدز اختصاص می‌یابد و بخش دیگری از آن مشخصا صرف آموزش و اطلاع رسانی این بیماری به نوجوانان و جوانان می‌شود که یونیسف کلاس‌های آموزشی برای تعریف و پیشگیری ایدز به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌کند.

فروش بلیت

به گفته مدیر اجرای کنسرت، فروش بلیت‌ها تا به امروز بسیار خوب بوده است و مابقی بلیت‌ها به 3شکل فروخته می‌شود؛

یکی از طریق اینترنت و توسط سایت مؤسسه فرهنگی و هنری گلچین آوای شرق و دیگری فروش سنتی و از طریق گیشه‌های ققنوس، دارینوش، گنجینه دانش(شهرک غرب)، خانه محصل(سیدخندان)، نشر کارنامه (نیاوران)، دنیا (تجریش)، سایان سیستم (ولنجک)، دانش(سیدخندان)، خانه ویدئو(میلاد نور) خواهد بود و آخرین گزینه هم خرید از خود مؤسسه گلچین شرق انجام خواهد شد.قیمت بلیت‌های این برنامه از 15 هزار تومان تا 40هزار تومان است.

همچنین تعداد محدودی بلیت VIP به قیمت 50 هزار تومان هم به مخاطبان ارائه می‌شود.

کد خبر 67294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز