سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاد محمد موسوی نوازنده و ردیف دان نامدار نی که در 8 سال گذشته کنج انزوا اختیار کرده بود، به اتقاق گروهی چهار نفره کنسرتی را در تالار غدیر وزارت کشور برگزار خواهد کرد.

موسوی در گفت وگویی با همشهری آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: این کنسرت به یاد حضرت مولانا برگزار می‌شود که سالیان قبل به اتقاق استاد شجریان در مزارش اجرایی انجام داده بودیم.

وی گفت که این اجرا در قبل از انقلاب و در سفر با شجریان به قونیه رخ داد که حوادث جالب توجهی‌ هم در این سفر به وقوع پیوست.

موسوی که بعد از  استاد حسن کسایی وی را باید نام آورترین نوازنده نی به شمار آورد، از اجرای قطعاتی در دستگاه شور یاد کرد و گفت: دراین اجرا که در روزهای 17، 18 و 19 آذر برگزار می‌شود یک نوازنده دیوان(فردین لاهورپور)، نوازنده دف(احمد آزاد بیگی) و نوازنده تمبک(کوشان یغمایی) مرا در اجرای قطعات و نغمات همراهی خواهند کرد.

موسوی در کارنامه کاری خود با چهره‌های نامی آواز ایران همانند استاد بنان، استاد قوامی، ادیب خوانساری، محمودی خوانساری، شجریان و دیگر بزرگان همنوازی‌های ارزنده‌ای دارد که از جمله‌آنها می توان به آلبوم‌های نوا( مرکب خوانی)، ماهور و شوشتری اشاره کرد.

همکاری با گروه اساتید(جلیل شهناز، اصغر بهاری، فرامرز پایور، محمد اسماعیلی) که با آواز شهرام ناظری همراه بود، از دیگر تلاش‌های موسوی به شمار می‌رود

کد خبر 68727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز