سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
۱ نفر

«وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه ۲۲ از راه‌اندازی کتابخانه مدرسه شهدای روستای وردیج با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه‌های فرهنگی و آموزشی در حریم غرب تهران خبر داد.

کتابخانه وردیج

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، «وحیدرضا محمدی»شهردار منطقه۲۲ راه‌اندازی کتابخانه در محله‌های منطقه و همچنین روستاهای حریم غربی پایتخت را از نیازهای فرهنگی جامعه دانست و گفت: «استفاده و بهره‌بردن از ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی امری مهم و ضروری است. درهمین راستا همزمان با هفته ملی کودک به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و خیران، کتابخانه مدرسه شهدا روستای وردیج برای گروه سنی کودک و نوجوان به بره‌برداری رسید.»

محمدی با بیان این موضوع که کتابخانه‌ها خاستگاه پرورش روح، فکر و فرهنگ و علم در جامعه به شمار می روند، افزود: «وجود زیرساخت‌ها و امکانات در روستاها باعث کاهش مهاجرت ساکنان روستاها به شهر و ایجاد اشتغالزایی روستایی خواهد شد، به همین منظور مدیریت‌شهری در روستاهای حریم تهران امکانات جدیدی را با مشارکت خیران و کارآفرینان فراهم می‌کند. برای مثال راه‌اندازی این کتابخانه یکی از خواسته و مطالبات ساکنان این محدود بود. اکنون این کتابخانه با بیش از ۲۲۰عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف همچون ادبیات، آموزشی، داستان و غیره برای گروه کودک و نوجوان تجهیز شده است. همچنین یکی دیگر از خواسته‌های اهالی روستای وردیج و واریش فراهم‌کردن محیط ورزشی برای اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است. مدیریت شهری برای محقق شدن این خواسته نیز قصد دارد تا زمین فوتبالی را در این روستا برای رفاه حال ساکنان ایجاد کند.»

کد خبر 711182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha