پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۱ نفر

فضاهای جنگلی و باغی متعددی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند برای ساعتی از ازدحام و آلودگی پایتخت فاصله گرفته و در این مکان رویایی و سرسبز قدم بزنند.

باغ

به گزارش همشهری آنلاین، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران مکانی است که در آن مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز  و گلخانه‌ها کشت می‌شوند. از جمله فضاهای زیبای این باغ چند هکتاری، «آربورتوم» است.

آربورتوم مکانی برای کاشت گیاهان چوبی شامل درختان و درختچه‌ها است. در این مجموعه گیاهان چوبی بومی و غیربومی باهدف دستیابی به گونه‌های مناسب برای مصرف در صنایع، کاشت در فضای سبز، جنگل‌کاری، بیابان‌زدایی و ایجاد بستر مناسبی برای دستیابی به امکانات آموزشی، پژوهشی و گردشگری کاشته می‌شوند. این مجموعه گیاهی ۱۴ هکتار مساحت دارد. ۲ دریاچه، چشمه و برکه‌ای که ارتباط این مجموعه آبی را توسط یک نهر آب برقرار می‌کند، باعث شده تا زیبایی خیره کننده‌ای پیش روی گردشگران ظاهر شود.

پیاده روری در «آربورتوم» غرب تهران

همچنین جاده آسفالته‌ای به طول ۷۲۰متر و باغراهی به طول ۶ هزار و ۴۰۰متر با عرض ۲متر برای پیاده‌روی و قدم‌زدن در محوطه این فضا وجود دارد و با ایستادن روی ۳ پل چوبی که روی رودخانه و بین دریاچه قرار گرفته است می‌توانید نمایی کلی از زیبایی این فضا را ببینید. برای بازدید از این مکان آرام و قدم زدن در «آربورتوم» باید به بزرگراه تهران-کرج، خروجی شهرک پیکانشهر، شهرک سروآزاد، خیابان شهید گودرزی، بلوار گیاهشناسی ملی ایران مراجعه کنید.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است.

کد خبر 713089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha