سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تعهد شورای عالی ترافیک در تصویب طرح جامع حمل و نقل تا پایان آذر ماه گفت: منتظر تصویب این طرح نمی‌مانیم و آن را اجرا می‌کنیم.

به گزارش مهر، مهدی جمران که در یکصدو پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر سخن می‌گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: سالها کار کارشناسی برای تهیه این طرح صورت گرفته و بخشهای مختلف آن با مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز تطبیق دارد و مطمئن هستیم که بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مساله عجیبی در این طرح وجود ندارد بیان داشت:  قرار بود این طرح تا پایان آذر ماه بررسی و تصویب شود و نمی‌توان به دلیل ارائه برخی آمار و ارقام این اندازه منتظر‌ بماند. در عین حال اعلام می‌کنیم که اگر در شورای عالی ترافیک طرح بهتری دارند ارائه کنند و طرح شهرداری را معطل نگذارند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بعد از ارائه گزارش مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در مورد کیفیت هوای پایتخت با بیان اینکه در مورد مراکز معاینه فنی خودرو بسیار مصمم و جدی هستیم اظهار داشت: برای ساماندهی این مراکز  حاضریم طرحی دو فوریتی بدهیم و آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان این که مراکز معاینه فنی رها شده‌اند افزود: آمار مراجعین به این مراکز نسبت به سال قبل به نصف کاهش یافته و فقط افرادی که به طرح ترافیک و سایر مسائل اداری نیاز دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند و سایر افراد هیچگاه مراجعه‌ای ندارند.

چمران در ادامه با اظهار تاسف از نبود فرهنگ مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو در بین مردم بیان داشت:  در مراجعه به این مراکز هیچ اجباری وجود ندارد و مراکز معاینه فنی خودرو با یک سوم ظرفیت خود فعال هستند و علی‌رغم مصوبه شورا در کاهش قیمت معاینه فنی و استقبال بخش خصوصی کماکان مردم  به این مراکز مراجعه نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد:  از راهنمایی و رانندگی می‌خواهیم در یک جلسه‌ تصمیمی جدی در مورد این مراکز اتخاذ کند چراکه وقتی می‌توان با ساماندهی این مراکز 22 درصد از آلودگی هوا را کاهش داد چرا باید تعلل کنیم.

کد خبر 70938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز