یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
۱۱ نفر

وضعیت ضعیف اقتصادی بخش قابل توجهی از جمعیت ناحیه افسریه به خصوص در محله‌های مسعودیه، افسریه، مسگرآباد در دریافت قبوض مصرفی آب بهاء و دیگر هزینه‌های آب و فاضلاب این ناحیه شرکت آبفای منطقه ۴ را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.

حسن طارمي

به گزارش همشهری آنلاین، «حسن طارمی» مدیر ناحیه افسریه شرکت آبفای منطقه ۴ در یادداشتی نوشته است: توپوگرافی، اختلاف رقوم ارتفاعی زیاد در محدوده آبرسانی، تمرکز آبگیری بیشتر شبکه توزیع ناحیه از یک مخزن که در صورت از مدار خارج شدن آن مخزن قابلیت جایگزینی ندارد، نوسان مصرف جمعیت شناور، وجود تراکم بالا و محله‌های پرجمعیت شهرک‌های نظامی و محله‌های افسریه و مسعودیه و وجود ساختمان‌هایی با مصارف غیرمجاز بر روی بلندی و تپه‌های عباسپور از چالش‌های بسیار مهم این ناحیه هستند. 

علاوه بر اینها تنش آبی منابع شرق تهران در مواقع پیک مصرف و ایام گرم سال، همچنین پراکندگی و فواصل زیاد میان مشترکان ناحیه نسبت به سطح امدادرسانی، وجود تعداد زیاد شیرآلات تنظیم فشار برای آبرسانی مناسب و پایدار و جلوگیری از نارضایتی مشترکان با ۶۱ هزار و ۴۵۶ اشتراک فعال آب و ۵۹ هزار و ۳ مورد فاضلاب محسوب می‌شود.

پس از اجرای طرح توسعه شبکه توسط آبفای استان تهران از جمله ساخت مخزن و اجرای شبکه و نصب انشعابات باتوجه به موقعیت ارتفاعی مسگرآباد و سرعت عملیات مربوطه در اجرا به دلیل پیگیری اهالی مسگرآباد از مراجع بالادستی نقاط ضعفی مانند جابه جایی پلاک آب نصب‌شده، وجود انشعاب در محل بدون هیچ‌گونه سابقه‌ای در شرکت، مغایرت محل با اطلاعات سیستم سیمافای مشترکین، نداشتن کروکی انشعاب و موقعیت کنتور در پرونده‌ها وجود داشت که در هنگام پاسخگویی برای مشترکان مشکلاتی از قبیل افزایش زمان رسیدگی به درخواست‌ها و دیگر معضلات از جمله مغایرت در بدهکاری و... به بار می‌آورد که با تشکیل کارگروه پیمایش در میان کارکنان ناحیه و ستاد، طی یک برنامه‌ریزی منظم کل موارد مذکور برطرف و به روزرسانی شد.

همچنین در این ناحیه اقدامات صورت گرفته که موجب کاهش چشمگیر حوادث در بخش آب و فاضلاب و همچنین خسارات در سطح ناحیه شده است. دراین میان  انجام اقداماتی همچون بازسازی شبکه توزیع، عملیات نشت‌یابی، اقدامات برنامه‌ای پیشگیرانه pm از جمله بازید مانور به موقع و مطابق برنامه زمانبندی تأسیسات، نصب کنترلگر روی شیرهای فشارشکن و همچنین اتصال به مرکز مانیتورینگ اسکادا برای کنترل شبانه‌روزی رفتار شبکه‌توزیع، اقدامات تعمیراتی به موقع و رفع انفصال‌های شبکه فاضلاب در اقطار بالا، لایروبی خط ۹۰۰ میلیمتری فاضلاب بزرگراه بسیج منجر به تحقق این موضوع شده است.

کد خبر 704814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    شهردار محترم جناب آقای زاکانی میدانستید با وجود کمبود آب در کشور ، در منطقه نیروی هوایی برخی خانه ها و آپارتمانها دارای لوله کشی رایگان از لوله اصلی آبیاری فضا های سبز هستند و 1888 در پاسخ به اعتراض من به این موضوع که با کد 31613554136 داشته ام، پیام داده "لوله کشی مدنظر در سنوات گذشته در خصوص طرح واگذاری انشعاب آب خام به منازل از طرف شهرداری صورت گرفته است." شایان ذکر است این طرح قبل از انقلاب بوده که تهران مشکل تامین آب نداشته است . و الان جزحیف و میل و بی توجهی نامی ندارد.