انجمن دوستدار تهران مجری نشست‌های تخصصی در باره تهران بعد از نشست موفق «روایت‌های کن» که به تاریخ و هویت این محله قدیمی تهران پرداخت این بار در یک نشست تخصصی دیگر جغرافیای طبیعی شمیران را بررسی می‌کند.

انجمن دوستدار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، انجمن دوستدار تهران در ادامه سلسله نشسته‌ای تهران‌پژوهی و تهران‌شناسی چهارشنبه ۲۳ شهریور با حضور دکتر سید مهدی اعرابی به بررسی جغرافیای طبیعی شمیران و جلوه‌های گردش آب در این محدوده جغرافیایی از گذشته تا کنون می‌پردازد.
قنات‌ها، چشمه‌ها، آبشارها، آسیاب‌ها، یخچال‌های مصنوعی، آب‌انبارها، رود دره‌ها، مسیل‌ها، آبیارها، فرهنگ لغات آب، شیوه‌های بهره‌برداری و تقسیم آب و صدها نکته ناگفته در حوزه آب در شمیران از مباحثی است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

نشست تخصصی تهران‌شناسی | این بار «صدای پای آب در شمیران» در موسسه همشهری

در آخرین نشست تخصصی اعضای این انجمن با عنوان «روایت کن» نیز دوستداران تهران به‌مرور تاریخ این محله قدیمی پرداخته و تغییرات و تحولات محله کن را در زمان‌های مختلف ازنظر محدوده جغرافیایی، حاکمان، اتفاقات و وقایع، بزرگان، آداب‌ورسوم و سنت‌ها، خوراکی‌ها، معماری، گونه‌های مختلف گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، مذهبی، ورزشی، گردشگری نوین و مورد بررسی قراردادند.

انجمن دوستدار تهران به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد با شعار «تهران زیبا و دوست‌داشتنی» فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ هم‌زمان با روز تهران آغاز کرد. این انجمن برنامه‌های خود را پس از مشورت با تیمی از صاحب‌نظران، مدیران فرهنگی و گردشگری، اساتید، هنرمندان، نویسندگان و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای به اجرا درمی‌آورد.

نشست تخصصی این انجمن ۲۳ شهریور ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن اجتماعات موسسه همشهری واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، کوچه شهید قریشی (تورج)، شماره ۱۴ برگزار می‌شود.
 

کد خبر 704098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha