شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت در اقدامی بی سابقه 63 شکایت علیه فروشندگان نسخه‌های غیر قانونی تنظیم کرده‌است.

این شکایات در 12 کشور از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه تنظیم شده‌است.

بیشتر افراد ذکر شده در شکایات، فروشندگان آنلاین نرم‌افزار قلابی ویندوز Xp- نسخه آبی بوده‌اند.

یکی از شکایاتی که مایکروسافت تقدیم دادگاه‌های جهانی کرده‌است، در مورد فروش نسخه‌های قلابی به زبان چینی به مردم چهار قاره جهان توسط دستفروش‌های اینترنتی است.

مایکروسافت معتقد است که با خارج شدن تدریجی ویندوز Xp از چرخه فروش کلی، تقاضا و عرضه نسخه‌های قلابی و قفل شکسته آن بر روی اینترنت زیاد خواهد شد.

مایکروسافت در پایان ماه ژوئن 2008 به قصد افزایش تبلیغ و فروش ویندوز ویستا، نصب ویندوز Xp بر روی کامپیوترها را متوقف کرد.

با این حال بخشی بزرگی از کاربران ویندوز ویستا از نواقص آن ناراضی هستند و تمایل بیشتری به استفاده از ویندوز Xp دارند.

دیوید فین، مدیرکل مبارزه با جعل و نسخ کپی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حراج‌های آنلاین در حال سوء استفاده از محصولات شرکت مایکروسافت هستند.

در این بیانه‌ آمده‌است: "فروشندگان و مسئولان این حراج‌ها نرم‌افزارهای قلابی را به کاربران عرضه می‌کنند که اطلاعات محرمانه و شخصی آن‌ها را در خطر قرار می‌دهند."

مایکروسافت همچنین مطالعه‌ای در مورد این نرم‌افزارها انجام داده‌است که نشان می‌دهد 34درصد آن‌ها به طور کامل نصب نمی‌شوند و نواقصی در اجرا دارند و 43 درصد نیز دارای نرم‌افزارهای مخربی هستند که می‌توانند اطلاعات شخصی کاربران را به خطر بیندازند.

این مطالعه همچنین گزارش می‌دهد که نسخه معروف به "آبی" ویندوز Xp توسط گروه‌های بازاریابی قلابی آنلاین بیشترین عرضه و تقاضا را داشته است.

دیوید فین در بیانیه‌ خود می‌نویسد: "نسخه آبی ویندوز Xp چیزی جز یک نسخه بی کیفیت قلابی نیست که در یک سی دی کپی می‌شود و به فروش می‌رسد."

کد خبر 70156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز