سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: استیو بالمر، مدیر عامل شرکت مایکروسافت اعتراف کرده است که ضعف شرکتش در بدست گرفتن پتانسیل‌های صنعت جستجوی اینترنتی(Search) ضرر‌های مالی بدنبال داشته است.

استیو بالمر در گفتگو با بی بی سی، همچنین هشدار داده است که مشکلات اقتصادی می‌تواند بر هزینه کردن‌های مردم برای تکنولوژی تأثیر داشته باشد.

او از سیاستمداران خواست تا برای نجات اقتصاد آمریکا از بحران تصمیمات درستی اتخاذ کنند. بالمر به بی بی سی گفت:«من فکر نمی‌کنم تردیدی در این وجود داسته باشد که باید تصمیمات هوشمندانه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی آمریکا اخذ شود.»

او درباره تأثیرات بحران اقتصادی اخیر بر صنعت تکنولوژی و الکترونیک گفت: «با اینکه نمی‌توان واکنش دقیق مردم به این بحران را حدس زد، ولی باید این فرض را بکنیم که در آینده مردم درباره هزینه‌های خود تجدید نظر خواهند کرد و دیگر مانند گذشته برای کالا‌های سرمایه‌ای گران قیمت هزینه نمی‌کنند.»

بالمر در توضیح تأثیر عقب ماندن مایکروسافت از صنعت تبلیغ و جستجو گفت:«آیا فکر می‌کنید من آرزو می‌کنم که چند سال پیش در زمینه جستجو سرمایه گذاری می‌کردیم؟ بله! ممکن است در رقابت با گوگل ضعیف ظاهر شده باشیم ولی در حال کار کردن بر روی این ضعف هستیم. در حقیقت چیزی که از دست داده‌ایم سرمایه گذاری در تبلیغات این صنعت است و نه فن‌آوری این صنعت.»

در گذشته صحبت‌هایی در مورد تلاش مایکروسافت در رقابت با گوگل و همچنین کنار زدن گوگل در زمینه سیستم عامل تلفن‌های همراه بوده است.

با این حال هفته پیش گوگل سیستم عامل Open-Source «اندروید» برای تلفن‌های همراه اچ.تی.سی را به بازار عرضه کرد. [سیستم عامل گوگل برای تلفن همراه]

بالمر در این مورد گفت که یک سیستم عامل Open-Source برای تلفن همراه چندان جذاب نیست و هنوز سیسنم عامل‌ مایکروسافت-موبایل از رقبایی مثل بلک بری(BlackBerry)، اپل آی‌فون و انروید گوگل محبوب‌تر است.

او می‌افزاید:«فراموش نکنید که اندورید گوگل تنها نسخه اول است و همین‌طور هم به نظر می‌رسد. آن‌ها تنها با یک سازنده تلفن همراه همکاری می‌کنند ولی ما با 55 سازنده. آن‌ها تنها با یک سرویس دهنده همراه کار می‌کنند و ما با 175 سرویس دهنده.»

بالمر درباره ایراداتی که به سیستم عامل ویندوز ویستا وارد کرده‌اند گفت که با تمام صحبت‌ها ویندوز ویستا یکی از پرطرفدارترین سیستم عامل‌هایی است که تا بحال به بازار معرفی شده است.

او می‌گوید:«با این حال وقتی در سیستمی مانند سیستم عامل تغییرات اساسی ایجاد می‌شود ممکن است برای بعضی از کاربران مشکلاتی ایجاد شود.»

کد خبر 65146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز