جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل به تازگی یکی از بزرگترین معایب سرویس ایمیل خود، موسوم به Gmail را بر طرف کرده‌است.

مشکل مشترک تمام سرویس‌های ایمیل تحت وب‌ از جمله یاهو و هات‌میل این است که هیچ کدام از آن‌ها توانایی ارائه خدمات به صورت آفلاین را ندارند و کاربران نمی‌توانند ایمیل‌هایشان را بدون دسترسی به اینترنت مشاهده کنند.

روز سه‌شنبه 8 بهمن ماه گوگل سرویس آفلاین Gmail را راه‌اندازی کرد تا خدماتی متفاوت را به کاربران عرضه کند. به این ترتیب هربار که کاربران به اینترنت متصل شوند، ایمیل‌ها و اطلاعات بر روی کامپیوترشان ضبط می‌شود و با ایجاد تغییرات در ایمیل‌ها، هر بار که اتصال به اینترنت موجود باشد، به‌روزرسانی خودکار کاملی انجام می‌شود.

البته سال گذشته یاهو نیز این کار را با نرم‌افزاری به نام Zimbra تجربه کرد. این نرم‌افزار قابلیت دسترسی به Gmail‌ و AOL را نیز دارد. سرویس Live Mail مایکروسافت نیز خدمات محدود آفلاین را ارائه می‌دهد.

سرویس دهنده‌های زیادی در طول چند سال اخیر، ایمیل‌های خود را از طریق فن‌آوری‌های POP و IMAP بر روی نرم‌افزار Outlook قرار دادند ولی تقریباً هیچ شرکتی ابزار اختصاصی برای این امر در دست ندارد.

خبر آمدن سرویس آفلاین Gmail در سال 2007 داده شد. در همان سال گوگل ابزار برنامه‌نویسی به نام Google Gears را معرفی کرد که ابزار گوگل را به صورت آفلاین می‌سازد. سرویس Google Reader و Google Docs نیز بعدها به صورت آفلاین ارائه شد.

این سرویس در بخش Lab Gmail قرار دارد. نرم‌افزارهای این بخش برای استفاده آزمایشی هستند و ممکن است دارای باگ و خطا باشد.

دسترسی کامل به این سرویس در ایالات متحده و انگلستان تا چند روز دیگر امکان پذیر می‌شود.

کد خبر 74245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز