همشهری آنلاین: کمیسون اروپایی یک بار دیگر مایکروسافت را متهم کرده است که به حقوق مصرف‌کنندگان احترام نگذاشته و امکان دارد مایکروسافت دو باره جریمه شود.

به گزارش بی‌بی‌سی کمیسیون اروپا اعلام کرده است مایکروسافت به خاطر این که مرورگر خود را در سیستم‌های عامل ویندوز قرار داده است برخی از مقررات رقابتی را نقض کرده و حقوق مصرف‌کنندگان  را رعایت نکرده است.

مایکروسافت و اتحاریه اروپا سال‌ها است که بر سر مساله رقابت در تجارت با یکدیگر دعوای حقوقی دارند. سال گذشته اتحادیه اروپا مایکروسافت را 899 میلیون یورو جریمه کرد.

کمیسون اروپا در بیانیه‌ای که روز جمعه در این باره صادر کرده آورده است که: قراردادن مرور‌گر اینترنتی از سوی مایکروسافت در سیستم عامل، به رقابت میان تولیدکنندگان مرورگرهای اینترنتی لطمه می‌زند، نوآوری در محصولات را پایین می‌آورد و در نهایت باعث کم‌شدن انتخاب مصرف‌کنندگان می‌شود.

مایکروسافت به‌واسطه قراردادن مرورگر اینترنتی خود در سیستم‌های عامل ویندوز، بخش عمده‌ای از بازار مرورگرهای اینترنتی دنیا را در اختیار دارد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر محصولات متنوعی تولید کرده است و از میزان وابستگی خود به سیستم‌های عامل کاسته است. دلیل این امر هم ورود سیستم‌های عامل دیگر به بازار بوده است.

این شرکت در فوریه 2008 به خاطر رعایت نکردن قوانین رقابتی از سوی اتحادیه اروپا جریمه شد.

کد خبر 73174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز