شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت در حال تهیه نسخه‌های تحت وب نرم‌افزارهای پرطرفدار خود است.

در سال 2009 نسخه تحت وب نرم‌افزارهای اکسل و وورد از نسخه‌های Exchange و Sharepoint آفیس برای استفاده کاربران آماده می‌شوند.

به این ترتیب کاربران می‌توانند به جای نصب نرم‌افزارها به روی کامپیوترهای متفاوت؛ از طریق وب‌سایت مایکروسافت و با استفاده از مرورگرهای اینترنت از نرم‌افزارها استفاده کنند.

بعضی از نسخ نرم‌افزارها به صورت مجانی عرضه می‌شوند ولی کاربران در حین استفاده با تبلیغات مختلفی روبرو می‌شوند.

این تصمیم مایکروسافت نشان‌گر تغییر جدی در خطی مشی این غول نرم‌افزار است.

با این حال در گذشته نسخه Works آفیس به صورت تحت وب و بر روی بعضی از کامپیوترها عرضه می‌شد. پیشتر مایکروسافت اعلام کرده‌بود که تصمیمات بزرگی در عرصه "پردازش ابری" اتخاذ کرده‌است. در این روش نرم‌افزارها و اطلاعات تنها بر روی ابر از کامپیوترها که توسط شبکه به هم متصلند قرار می‌گیرند.[مایکروسافت ویندوز آزور را معرفی کرد]

در مقابل، شرکت‌های دیگری مانند ادابی و گوگل نیز نرم‌افزارهای زیادی را به روی وب به کاربران خود عرضه کرده‌اند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده‌است که نرم‌افزارهایش تحت مرورگرهای رقیب مرورگر مایکروسافت از جمله فایر‌فاکس نیز کار خواهد کرد و نیازی به نصب نرم‌افزارهایی مانند سیلورلایت نیست.

زمان معینی برای معرفی این نرم‌افزارها اعلام نشده‌است ولی انتظار می‌رود که مجموعه‌ای از این برنامه‌ها تا سال 2009 بر روی اینترنت قرار گیرند.

استفان الوپ؛ مدیر بخش تجارت مایکروسافت می‌گوید که شرکتش شاهد استقبال خوبی از نرم‌افزارهای تحت وب بوده‌است و این امر می‌تواند کاربران را از قید و بندهای استفاده از نرم‌افزارها به صورت سنتی رها کند.

وی می‌افزاید: "بحران مالی و نیاز به کاهش هزینه‌ها می‌تواند محبوبیت نرم‌افزارهای تحت وب را افزایش دهد. ما فکر می‌کنیم در 5 سال؛ 50درصد استفاده از نسخه‌های Exchange و Sharepoint آفیس از طریق ابر انجام خواهد شد."

کد خبر 70662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز