گروه سیاسی: ستاد انتخابات کشور پایان کار هیأت های نظارت شهرستان و بخش و اعلام نظر نهایی و معرفی نامزدهای تأیید صلاحیت شده را به فرمانداری و بخشداری ها به منظور معرفی نهایی 25/8/85 اعلام کرد.

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای ثبت نام کنندگان در انتخابات سومین دوره شورای اسلامی کشور را 247 هزار و 138 نفر شامل 24 هزار و 85 نفر مرد و 7 هزار و 53 نفر زن اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه که پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور آن را منتشر کرد ، تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره نسبت به دوره دوم تعداد 28 هزار و 181 نفر افزایش پیدا کرده است.

ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه  سیر مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.

در بخشی از اطلاعیه ستاد انتخابات با اشاره به آغاز  کار استعلام سوابق داوطلبان از مراجع محلی از قبیل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال به استثنای داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر که منوط به نظر هیأت اجرایی بخش است،‌ تأکید شده است که فرصت مراجعه در تاریخ 10/8/85 پایان می یابد.

این اطلاعیه می افزاید :  بررسی صلاحیت ها در هیأت های اجرایی نیز به تدریج و بلافاصله حداکثر ظرف 7روز پس از دریافت سوابق داوطلبان در جریان است و در تاریخ 17/8/85 خاتمه خواهد یافت.

عبدا... روشن، رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر دیروز برگزار شد و ایسنا خبر آن را منتشر کرد ، با رد انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی انتخابات در استان تهران از یک جناح سیاسی با یادآوری اختیاری که قانون برای فرماندار در این بخش تعیین کرده است تأکید کرد :  تا جایی که اطلاع دارم در ترکیب هیأت‌های اجرایی از جناح‌های مختلف دعوت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، همچنین اظهار داشت: در انتخابات آتی در استان تهران بیش از ‌٦ هزار و ‌٢٢١ شعبه‌ اخذ رأی تعبیه شده است. البته این تعداد قطعی نیست زیرا ما مطابق پیش‌بینی خود از سوابق انتخابات‌های گذشته این تعداد شعب را پیش‌بینی کردیم.
وجیه ا... آقا تقی فرماندار تهران هم آخرین روند سه انتخابات پیش رو در تهران را تشریح کرد.

وی با اشاره به فعالیت هیأت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: نتایج استعلام‌های صورت گرفته از مراجع چهارگانه به محض اعلام هیأت اجرایی در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش که ستاد اطلاع‌رسانی فرمانداری تهران آن را منتشر کرد در خصوص روند انتخابات خبرگان نیز اظهار داشت: منتظر هستیم تا شورای نگهبان نظر خود را در خصوص داوطلبان انتخابات خبرگان اعلام کند.

آقاتقی تأکید کرد: بدیهی‌است نتایج به افراد ذی نفع اعلام می‌شود تا این افراد بتوانند برابر اقدام قانونی اقدام نمایند.

کد خبر 7009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز