همشهری آنلاین: شهردار تهران در مراسم ریل‌گذاری خط یک مترو گفت: اگر مشکلات ارزی و ریالی نباشد شهرداری در یک بازه زمانی 7 تا 8 ساله 200 کیلومتر خط جدید مترو در تهران راه‌اندازی کند.

به گزارش مهر، دکتر قالیباف در مراسم آغاز به کار عملیات ریل گذاری خط مترو میرداماد تا تجریش که صبح روز پنجشنبه 14آذر در ایستگاه مترو میرداماد برگزار شد گفت: در صورت همکاری و همت تمام نهادها و ارگان‌های دولتی قادر خواهیم بود که آمار جابجایی مسافر را طی 7 تا 8 سال آینده به روزی 6 میلیون مسافر برسانیم.

شهردار تهران افزود: زمانی که وعده کردیم که سالانه 15 کیلومتر به خطوط جدید مترو اضافه خواهیم کرد برخی گفتند این کار شدنی نیست. حال آنکه اگر مشکلات مربوط به تأمین منابع ارزی رفع شود ما توانایی تحقق برنامه های خود را خواهیم داشت.

 چنانکه کار ریل‌گذاری برای 12.4 کیلومتر خط جدید مترو در تهران آغاز شده است که از این رقم 6 کیلومتر آن مربوط به خط متروی حقانی تا قیطریه است که عملیات و ریل گذاری آن امروز آغاز شد واین خط ان شاءالله در فروردین ماه سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

قالیباف افزود: همچنین از چهارشنبه هفته آینده عملیات ریل گذاری 3 کیلومتر دیگر در خط متروی شرق تهران آغاز خواهد شد و  پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم این خط را در ایام مبارک دهه فجرآماده بهره برداری کنیم و تلاش می کنیم تا خط شرق به غرب  متروی تهران از میدان شهدا تا میدان انقلاب را حداکثر تا فروردین 88  افتتاح کنیم که به این ترتیب خط چهار متروی تهران تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود. 

شهردار تهران اضافه کرد: همانگونه که به مردم خوب تهران وعده داده بودیم تمام توان خود را برای اضافه کردن سالی 15 کیلومتر به خطوط مترو بکار خواهیم بست و در این راه از دولت و مجلس می خواهیم تا همت کنند با ارائه تسهیلات به موقع به شهرداری تهران و شرکت مترو کمک کنند تا سختی های حمل و نقل را با همکاری یکدیگر مرتفع سازیم.

دکتر قالیباف گفت: از مجموعه دولت جمهوری اسلامی، بانکها، گمرک و مجلس و دیگر نهادهای محترم می‌خواهیم با ما همکاری کنند تا بتوانیم خطوط جدید مترو را به تجهیزات مورد نیاز مجهز نماییم. من همین جا از مسئولین محترم گمرک می خواهم تا برای تحویل امکانات مورد نیازمان از گمرک ما را یاری نمایند تا تجهیزاتمان در گمرک نماند.

کد خبر 70048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز