شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران اعلام کرد شمال تهران در امتداد شرق به غرب صاحب یک بزرگراه جدید می‌شود.

به گزارش تهران‌سما دکتر محمد باقر قالیباف در این باره گفت: در شمال شهر تهران بزرگراهی برای حرکت شرق به غرب باید احداث شود تا بار سنگین همت، رسالت و صدر را کاهش دهد و این طرح هم اکنون در دست مطالعه است.

قالیباف صبح شنبه 14 دی در مراسم افتتاح بزرگراه آزادگان حدفاصل بزرگراه فتح تا بزرگراه تهران – ساوه، ضمن تسلیت ماه محرم  با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این که بزرگراه های شمال تهران از کیفیت لازم برای جابه جایی خودروها به دلیل حجم بالای آن‌ها برخوردار نیستند و حجم بالای ترافیک آن ها را از نقش بزرگراهی خارج کرده اجرای این طرح هم به حل مشکل ترافیک در این محدوده کمک می کند و هم برای مسائل محیط زیست شهری و حفظ دامنه جنوبی البرز و جلوگیری از ساخت و سازها در آن نقش خواهد داشت.

وی با بیان این که این ساخت و سازها و بزرگراه‌ها به تنهایی نمی‌توانند ترافیک تهران را حل کنند گفت: ترافیک تهران نیازمند طرح همه جانبه‌ای است که امیدوارم در فرصت مناسب این طرح را به دولت و مجلس ارائه داده و در اختیار مردم بگذاریم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر دولت تصمیمی برای اجرای این طرح همه جانبه بگیرد و این وظیفه به شهرداری تهران محول شود معتقد هستیم در زمان‌بندی مشخصی که آن را چهار ساله پیش بینی کرده‌ایم می تواند بخشی از مشکلات ترافیک را حل کند که این مساله نیز بر روح و روان مردم تاثیر بسیاری گذاشته است.

قالیباف با اشاره به احداث کمربندی آزادگان گفت: امیدوارم ادامه کار را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

وی با بیان این که برخی مسیر کندرو واقع در این محدوده را کمربند اصلی شهر تهران تصور می‌کنند، افزود: مسیری که هم اکنون در حال احداث است کمربند اصلی شهر است و تلاشمان نیز این است که بر اساس طرح جامع شریان‌های اصلی شهر مخصوصا شریان های شرقی – غربی و شمالی – جنوبی را به اتمام برسانیم تا افرادی که قصد عبور ازغرب و شرق تهران را دارند و در واقع از شرق و غرب کشور به تهران وارد شده، به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای ترافیک پایتخت از آن عبور کنند .

وی با اشاره به برنامه سال 88 گفت: برآورد‌ها به گونه‌ای خواهد بود که مسیر شمال به جنوب بزرگراه ها تا پایان سال آینده تمام شود، مخصوصا بزرگراه یادگار امام و امام علی که دروازه‌های شمالی شهر است .همچنین تونل توحید نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 72182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز