چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران به مناسبت عید غدیر در مراسم طلایه داران غدیر در مهدیه تهران سخنرانی کرد

به گزارش مهر دکتر قالیباف در این مراسم با با تاکید بر اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: عید سعید غدیر برای همه مسلمانان مخصوصا ما شیعیان از یک حساسیت و اهمیت خاص برخوردار است، به طوری که باید بگوییم عید سعید غدیر یک عید الهی و قرآنی برای بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم عید غدیر یک عید الهی است از آن جهت است که پیامبر(ص) از طرف خداوند وظیفه پیدا کرد تا رسالت خود را تکمیل و نعمت را بر مسلمین تمام کند. قالیباف تصریح کرد: روز عید غدیر و شان این روز از بنیادی‌ترین مفاهیم و معانی بشری است. شهردار تهران ادامه داد: روز عید غدیر شرافت و عظمت خود را از مفهوم امامت و ولایت گرفته است چرا که امامت و ولایت، روح و جان دین است.

به گفته وی، اگر در احادیث و روایات نقل شده که بدون حب علی (ع) هیچ کار ما مورد قبول نیست و نماز، روزه، عبادت، حرکت و تلاش ما در ذیل اعتقاد به امامت و ولایت است از این جهت است که ولایت و امامت کمال دین است.

قالیباف در ادامه گفت: ولایت و امامت اساس دین را از بعد محتوایی، معنایی و روحی شکل می دهد و همه رشد و تکامل انسان ها در سایه اسلام و در گرو ولایت است.

وی با بیان اینکه پیوند بین امت و امام (ره) و ولی به معنای پیوند با همه نیکی‌ها و خوبی هاست ، خاطر نشان کرد: امامت و اطاعت از ولایت همه اش عشق و محبت است.

شهردار تهران با اشاره به جمله حضرت امام (ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد ، گفت: این جمله برای این است که مردم هیچگاه دست از اطاعت از ولایت برندارند.

وی ادامه داد: حیات طیبه و جامعه قرآنی در سایه ولایت است و باید بدانیم که چارچوب نظری و سیاسی نظام جمهوری اسلامی در حیات طیبه است و حیات طیبه و عزت دنیوی و سعادت اخروی ما در سایه ولایت است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی و پرچم ما به برکت شهدا و امام (ره) برافراشته شده گفت: باید این را هم بدانیم که امام (ره) و شهدا ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کردند.

وی افزود: بزرگان، اندیشمندان و مردم ما در مقابل همه جریانات انحرافی مخصوصا در آن سال های اول انقلاب و استقرار نظام ایستادگی کردند.

قالیباف ادامه داد: برخی دشمنان انقلاب ما که دم از دین و اسلام هم می‌زدند برداشتشان این بود که دین در عرصه حکومت نباید وارد شود زیرا دین را امری شخصی می‌دانستند نه اجتماعی، اما امام (ره) معتقد بود که دین برای امروز مردم ، دنیای مردم و آخرت مردم برنامه ریزی کرده است.

 شهردار تهران افرود: امروز متدینین، پیروان امام (ره) ولایت، سربازان ولایت و ما که در عرصه اجرایی و مدیریتی هستیم باید هریک مجموعه خود را کارآمد کنیم .

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم نیازهای مادی و معنوی مردم را با هم حل کنیم، گفت: عدالت علوی تامین همزمان نیازهای معنوی و مادی مردم است. به هر میزان که دین مردم و سعادت اخروی مردم مورد توجه است دنیای مردم هم باید مورد توجه باشد. نمی توانیم در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظام اسلامی خدای ناکرده ناکارآمدی از خود نشان دهیم و دم از حیات طیبه بزنیم .این خسارتش به نظام دینی و اسلامی است.

قالیباف در ادامه گفت: امروز اگر دغدغه شهدا، امام و رهبری را داریم و مدعی هستیم که به یاد شهداییم و آرمانهای غدیر را پاس می داریم وظیفه داریم که دین را در همه عرصه های مدیریتی خود کارآمد کنیم تا مردم احساس کنند امروزشان از دیروز بهتر شده است.

کد خبر 70963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز