شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بر این باوریم که فرهنگ ایثار و شهادت، بسیج و بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشور است و در همه عرصه‌ها می‌تواند ما را به قله‌های افتخار برساند، چرا که این فرهنگ منطبق بر سنت‌های الهی است و وعده خدا نیز تخلف ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران محمد باقر قالیباف در همایش "یادگاران جنگ" گفت: بدون شک امروز همه ملت ما از هر صنف و با هر نگاه و باوری اگر فقط ذره ای انصاف داشته باشند، زندگی امروز خود را در ابعاد مادی و معنوی مدیون شهدا و خانواده آنان می‌دانند که مظلومانه و شجاعانه به شهادت رسیدند و ما امروز عزت، استقلال و امنیت کشور را به برکت مجاهدت‌های آنان می‌دانیم.

وی افزود: در شرایطی که همه جای دنیا ناامنی وجود داد و در حالی که دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند تا به هر شکلی امنیت، استقلال و آزادی از این کشور بگیرند‌، اما مردم ما با آرامش و در اوج عزت و سربلندی زندگی می‌کنند.

قالیباف با اشاره به این که اقتدار امروز کشور و نظام به برکت خون شهداست ، خاطر نشان کرد: بر این باوریم که فرهنگ ایثار و شهادت ، بسیج و بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست و در همه عرصه‌ها می‌تواند ما را به قله‌های افتخار برساند، چراکه این فرهنگ به دلیل آن که منطبق بر سنت های الهی است و وعده خدا نیز تخلف ناپذیر است در ابعاد گوناگون می تواند گره گشا باشد و بحران ها و معضلات ما را برطرف کند  و تجربه نیز از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز این را نشان داده است و باید این روحیه را در ابعاد مختلف زندگی سرلوحه کار خود قرار دهیم .

وی افزود: امروز باید توجه داشته باشیم که فرهنگ بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت متعلق به یک فرد، گروه و سازمان خاصی نیست و متعلق به کل مردم ، نظام و انقلاب و برخاسته از ایده‌ها و آرمان‌های امام (ره) است و و ظیفه ما این است که از کیان نظام و انقلاب دفاع کنیم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا این گونه است که علوم نظامی به بیشترین سطح علمی و برنامه‌ریزی نیازمند است و هیچکس فکر نمی‌کرد که فرهنگ بسیجی بتواند در عرصه موضوعات دفاعی در دوران دفاع مقدس چنین کاری انجام دهد و بسیجیان ما این موضوع را به خوبی نشان دادند.

وی با بیان این که فرهنگ بسیجی ما را نجات و به ما عزت و افتخار داد افزود: مطمئن باشید اگر امروز در عرصه‌های مختلف بخواهیم پیشرفت کنیم و شاهد تحولی بزرگ باشیم باید مبتنی بر فرهنگ بسیج که فرهنگ صبر، استقامت، تدبیر و عقلانیت است حرکت کنیم و آن را اساس کار خود قرار دهیم و اگر گاهی می بینیم که کارهای ما به نتیجه نمی‌رسند تردید نکنیم که از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم و اگر منطبق بر آن نیز حرکت کنیم شاهد خیر و برکت در کارهایمان خواهیم بود.

شهردار تهران خطاب به جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس با بیان این که اگر امروز کوچکترین تردیدی در این موضوع کنیم، حساب ما با کسانی که جنگ را ندیدند متفاوت است و نمی‌توانیم در قیامت پاسخ‌گو باشیم، افزود: فقط در صورتی می‌توانیم خجلت زده شهدا در قیامت نباشیم که اگر شرایط آن روز دوباره تکرار شود باز هم بی هیچ حرفی کوله خود را برداریم و مثل روزهای سال 59 کارهای خود را کنار گذاشته و به جبهه برویم و اگر تردید کنیم قطعا جزو منتظران نخواهیم بود.

وی با تاکید بر این که اگر امروز در هر مسئولیتی هستیم باید فرهنگ بسیجی داشته باشیم، اظهار کرد: امروز باید در عرصه مدیریت، کارآمدی دین در اداره امور جامعه را ثابت کنیم و بی‌منت و خالصانه، خدمتی عاقلانه و با تدبیر به مردم کنیم و بتوانیم باری از دوش آنان برداریم.

قالیباف خاطر نشان کرد: امروز جوانان ما کشور را در همه شاخص‌ها با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند و ما نیز باید با نگاهی که جوانان می‌بینند و با شاخص آنان برای انقلاب کار کنیم و اگر این گونه نباشد به فرهنگ بسیج و بسیجی ظلم کرده‌ایم.

وی ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود : امروز تلاش من و همکارانم در شهرداری که عمدتا از بچه های جنگ هستند و همان روحیه جبهه را دارند و هم تجربه علم و پختگی آن را، این است تا شهر را خوب اداره کنیم و با همه وجود سعی می کنیم تا فرهنگ کار و تلاش را با جدیت و توام با عشق و عقلانیت پیش ببریم و از مشکلات نترسیده و از ظرفیت های شهر به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 69547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز