طرح گشت‌های بسیج در محلات، هرشب از ساعت 12 شب تا 6 صبح بیش از یک‌ماه (اول آذر ماه) است

 که در سراسر کشور آغاز شده و نیروهای بسیج که نیروهای مردمی نیز محسوب می‌شوند، تامین امنیت محله‌ها را در نبود پلیس برعهده دارند و به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، گشت‌های نیروی‌های بسیج ‌درصورت مشاهده جرایم مشهود مانند سرقت، اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و غیره وارد عمل می‌شوند و مجرمان را پس از دستگیری، به پلیس تحویل خواهند داد.

به گزارش ایسنا، سردار رادان درباره چگونگی اجرای طرح گشت‌ بسیج، با بیان اینکه بسیج با توجه به انگیزه‌ و شناختی که از محله‌ها دارد، می‌تواند در تامین امنیت کارساز باشد، اظهار کرد: در اجرای طرح گشتزنی‌ نیروهای بسیج، همکاری‌های خوبی با فرماندهان انتظامی استان‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهای بسیجی در این طرح، درصورت نبود نیروی انتظامی، در رابطه با جرائم مشهودی که در سطح محله‌ها رخ‌ می‌دهد، مجرمان را پس از دستگیری به پلیس تحویل خواهند داد که یکی از وظایف ضابطان خاص نیز همین موضوع است. 

سردار رادان با بیان اینکه طرح گشت بسیج در جاهایی که همپوشانی با عملکرد پلیس دارد، گفت: نیروی انتظامی پس از دریافت گزارش اولیه از سوی نیروهای بسیجی، موضوع را با همکاری دستگاه‌های قضائی همانند یک روند مجرمانه و قضائی پیگیری خواهد کرد.

رادان ادامه داد: طبیعی است که پلیس نمی‌تواند همه محله‌ها و کوی و برزن را تحت پوشش خود قرار دهد، اما بسیج به‌عنوان یک نیروی مردمی و با توجه به دارا بودن اطلاعات مناسب از رخدادهای احتمالی در محل، این امکان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه اجرای طرح گشت بسیج در محله‌ها، باعث بالا رفتن احساس امنیت در جامعه خواهد شد، گفت: گشت نیروهای بسیجی علاوه بر آنکه لباس بسیجی که یک لباس مشخصی است را به تن دارند، حکم ماموریتی را که توسط نیروی مقاومت بسیج صادر شده نیز باید به همراه داشته باشند.

همچنین این افراد باید دارای کارت شناسایی بوده که درصورت نیاز، آن را ارائه دهند.  جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: موضوعی که بسیج را از دیگر نیروها متمایز می‌کند، این است که آنها می‌توانند از امکانات مردم نیز بهره‌مند شوند؛

یعنی نیروهای بسیجی می‌توانند، از خودروی شخصی خود یا خودرو‌های سازمانی نیز در گشتزنی‌ها استفاده کنند.

کد خبر 71691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز