سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری انلاین- سید محمدتقی رسولی: همانطور که پیش‌بینی می‌شد سایت آمازون ‌از ارائه اطلاعات مربوط به جستجوهای کاربران خود در مورد کتاب‌های مختلف به گوگل سرباز زد.

گوگل مدعی شده بود که این اطلاعات را برای مبارزه با گروهی از ناشران و نویسندگان که حق کپی‌رایت این شرکت را رعایت نکرده‌اند ، لازم دارد.

وکلای شرکت آمازون درخواست گوگل را غیر قانونی و بیشرمانه اعلام کرده‌اند زیرا گوگل اعلام کرده به دنبال اطلاعات مربوط به تمام کاربرانی‌است که به جستجوی هر نوع کتابی پرداخته و یا کتاب خریده‌اند.

گوگل اخیراً با شکایتی از سوی تعدادی ناشر و نویسنده کتاب مواجه شده است که مدعی هستند گوگل بدون اجازه آنها اقدام به فروش کتاب‌ها کرده‌است.

این در حالی‌است که گوگل مدعی‌است حق کپی‌رایت آنها را خریداری کرده‌است.

وکلای آمازون اعلام کرده‌اند که هیچ دلیل مبنی بر اینکه این اطلاعات به آنها کمک می‌کند وجود ندارد و اطلاعات کاربران در نزد آنها امانت است و نمی‌توانند به هر دلیلی آنها را در اختیار دیگران قرار دهد.

گوگل برای اثبات ادعای خود می‌بایست این اطلاعات را از تمام موتورهای جستجو و فروشندگان کتاب آنلاین درخواست کند و آمازون اولین آنها بوده و MSN و یاهو بعد از آن خواهند بود.

Random House ، Holtzbrinck و HarperCollins‌ از جمله ناشران اینترنتی معروفی هستند که می‌توانند به گوگل کمک کنند تا از این شکایت جان سالم به در ببرد.

کد خبر 6972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز