یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ثبت‌نام آزمون سال 88 از 16 آذر آغاز می‌شود و ثبت‌نام جمعه 29 آذر به اتمام می‌رسد

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال 88 در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، بین‌المللی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پیام نور، مراکز تربیت معلم و موسسات آموزش عالی وابسته به آموزش و پرورش همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار می‌شود.

توزیع کارت ورود به جلسه در 1و2 تیر

وی با بیان اینکه کنکور سراسری سال 88 برای کلیه داوطلبان اعم از فارغ‌التحصیلان نظام جدید و قدیم در دو بخش دروس عمومی و اختصاصی در حد اطلاعات علمی نظام جدید سالی واحدی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 88 در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اول و دوم تیرماه توزیع می‌شود.

برگزاری کنکور 88 از 4 تا 6 تیر

وی افزود: آزمون گروه‌های آزمایشی پنجگانه کنکور سراسری سال 88 صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 4 تیر، جمعه 5 تیر و شنبه 6 تیرماه 88 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

دکتر توکلی با بیان اینکه سوابق تحصیلی دیپلمه‌های سالهای 84، 85، 86 و 87 که امتحانات سال سوم آنها به صورت سراسری و نهایی برگزار شده است با تاثیر 15 درصدی در نمرات آزمون سراسری سال 88 اعمال می‌شود، گفت: همچنین اطلاعات سوابق دانش‌آموزی داوطلبان نیز از فردا روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: اطلاعات سوابق دانش‌آموزی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 88 که مدرک خود را از سال 84 تا 87 اخذ نموده‌اند شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و همچنین کد دانش‌آموزی آنها از ساعت 18 فردا دوشنبه 11 آذرماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان باید از تاریخ مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به مشاهده و تایید یا عدم تایید اطلاعات دانش‌آموزی خود اقدام کنند.

دکتر توکلی خاطر نشان کرد: بر این اساس داوطلبان پس از طی این مراحل کد پیگیری 14 رقمی دریافت می‌کنند که باید این کد را تا زمان ثبت‌نام حفظ کرده و در آن زمان در مرحله مربوطه وارد کنند.

داوطلبان برای رفع نواقص اطلاعات دانش‌آموزی خود تا 30 بهمن فرصت دارند

وی افزود: چنانچه اطلاعات ارائه شده در قالب سوابق دانش‌آموزی داوطلبان مورد تایید داوطلب نبود باید مراحل را طی کرده و پس از دریافت کد رهگیری برای رفع مشکل تا تاریخ 30 بهمن 87 به ناحیه یا منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه کند.

به گفته وی اطلاعات این داوطلبان از آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه می‌شود و تا اوایل فروردین 87 به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی افزود: کلیه دارندگان دیپلم نظام قدیم بدون توجه به نوع دیپلم خود و همچنین فارغ‌التحصیلان دوره‌های پیش دانشگاهی یا شاغل به تحصیلی که تا 31 شهریور 87 فارغ‌التحصیل می‌شوند، بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی خود می‌توانند در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر، زبانهای خارجی، علوم تجربی، فنی و ریاضی و علوم انسانی شرکت کنند.

به گفته وی، همچنین کلیه دارندگان مدارک کاردانی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، وزارت بهداشت و فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

دکتر توکلی ادامه داد: هر یک از داوطلبان گروه‌های4 گانه ریاضی فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌توانند در صورت تمایل در گروه آزمایشی هنر نیز شرکت کنند که باید این مسئله را در تقاضانامه الکترونیکی خود اعلام کنند، همچنین داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی فنی، علوم تجربی، انسانی و هنر می‌توانند در صورت تمایل برای شرکت در گروه زبان این مسئله را تقاضانامه الکترونیکی خود درج کنند.

شرایط، ضوابط و نحوه ثبت‌نام

وی با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرایط، ضوابط و نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری سال 88 در نشریه پیک سنجش11 آذر منتشر می‌شود، گفت: داوطلبان همچنین باید در تاریخ مقرر به یکی از باجه‌های پستی مراجعه و با پرداخت مبلغ 48 هزار ریال وجه ثبت‌نام علاوه بر کارت اعتباری یک جلد دفترچه ثبت‌نام نیز دریافت کنند که شرکت پست نیز علاوه بر این مبلغ 5 هزار ریال به عنوان کارمزد توزیع مدارک دریافت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 88 روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نیز قرار می‌گیرد.

دکتر توکلی در خاتمه خاطرنشان کرد: داوطلبانی که علاوه بر گروه‌های اصلی خود در گروه‌های آزمایشی دیگری نیز شرکت می‌کنند باید برای شرکت در هر گروه مبلغ 48 هزار ریال برای دریافت کارت اعتباری پرداخت کنند. همچنین داوطلبانی که علاقمند به گزینش در دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و مراکز پیام نور نیز باشند باید این مسئله را در بند 41 تقاضانامه خود اعلام و 38 هزار و 500 ریال نیز برای دریافت کارت اعتباری مربوطه پرداخت کنند که در کل اداره پست نیز مبلغ 2 هزار و 500 ریال به عنوان کارمزد از این داوطلبان دریافت می‌کند

کد خبر 69676

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز