همشهری آنلاین: تقویم آزمون‌های سراسری دولتی و آزاد و نیز زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال 88 دانشگاههای دولتی 23 تا 26 بهمن ماه 87 در 139 رشته امتحانی برگزار می‌شود و طی آن حدود 50 هزار تن در دوره کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته خواهند شد.

 نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 88 نیز با اعلام اسامی 5 برابر ظرفیت، نیمه اول خرداد ماه منتشر می‌شود.

بر این اساس، شخصی سازی دفترچه‌های سوالات کنکور، چاپ مشخصات و عکس برخی داوطلبان روی دفترچه‌های آزمون و چینش متفاوت دفترچه‌های کنکور کارشناسی ارشد از جمله تغییرات اعمال شده در کنکور کارشناسی ارشد 88 است.

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از26 دی و کنکور از 15 بهمن

سجادی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به برنامه زمانی آزمونهای این دانشگاه گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد 15 تا 30 بهمن ماه سال جاری و ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز 26 دی ماه تا 7 بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

گفتنی است، در مجموع 32 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند.

فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی می‌توانند همزمان با ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون ثبت‌نام کنند، همچنین فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی که به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب نتوانسته‌اند برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بدون آزمون ثبت‌نام کنند می‌توانند همزمان با ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد امسال در دوره بدون آزمون شرکت کنند تا پس از بررسی سوابق تحصیلی آنها در صورت حائز شرایط بودن به دوره کارشناسی ارشد راه یابند.

برگزاری کنکور سراسری در دهه اول تیر ماه

 کنکور سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در سال 88 با بیش از یک میلیون و300هزار نفر داوطلب جدی‌ترین آزمون سال 88 خواهد بود که در دهه اول تیر ماه 88 برگزار خواهد شد.

بر این اساس، داوطلبان کنکور می‌توانند با انتشاراطلاعات تقاضانامه الکترونیکی در نیمه دوم فروردین ماه از سوی سازمان سنجش، نسبت به تایید و اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

داوطلبان کنکور در 5 گروه آزمایشی و در روزهای چهارم، پنجم و ششم تیرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور رقابت خواهند کرد و نتایج اولیه کنکور نیز مرداد 88 در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

کد خبر 72487

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز