همشهری‌آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان باید برای تهیه کارت ورود به جلسه خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و کارت خود را پرینت بگیرند.

به گزارش ایسنا، معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با مراکز مجری آزمون کارشناسی ارشد و نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها در سازمان سنجش، گفت: هماهنگی‌های لازم با مراکز مجری آزمون کارشناسی ارشد انجام و دستورالعمل‌های لازم ارایه شد.

 دکتر حسین توکلی اظهار کرد: بر این اساس شرایطی ایجاد خواهد شد تا آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با آرامش کامل، به صورت کاملا امن و باکیفیت مطلوب برگزار شود.

وی با بیان اینکه کنکور کارشناسی ارشد سال 88 از نظر مسائل اجرایی تاکنون هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: در صورت اعمال هر نوع تغییری در این‌باره، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 88 طی چهار روز 23 و 24 و 25 و 26 بهمن سال جاری، عنوان کرد: در این آزمون رشته‌های امتحانی در هفت گروه آموزشی طبقه‌بندی شده‌اند که بر این اساس گروه علوم انسانی دارای 49 رشته امتحانی، گروه علوم پایه دارای 13 رشته امتحانی، گروه فنی و مهندسی دارای 28 رشته امتحانی، گروه کشاورزی شامل 25 رشته امتحانی، گروه هنر شامل 9 رشته امتحانی، گروه علوم پزشکی دارای 13 کد رشته امتحانی و گروه دامپزشکی دارای 2 کد رشته امتحانی است.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: از 139 رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 88، تعداد 61 رشته به عنوان رشته‌های شناور تعیین شده‌اند که هر داوطلب می‌توانست علاوه بر ثبت‌نام در یکی از رشته‌های امتحانی اصلی، در یکی از رشته‌های شناور نیز ثبت‌نام کند.

وی با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 88، تعداد 671 هزار و 331 نفر ثبت نام نموده‌اند، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال 88 در مقایسه با آمار مشابه آزمون سال قبل، 142 هزار نفر معادل با 26 درصد رشد داشته است.

دکتر توکلی با بیان اینکه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 88 توجه داشته باشند که در این آزمون کارت‌های ورود به جلسه توزیع نمی‌شود، گفت: داوطلبان باید برای تهیه کارت ورود به جلسه خود در زمانی که بعدا از طریق اطلاعیه‌ها اعلام خواهد شد، به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و از کارت ورود به جلسه خود پرینت بگیرند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در خاتمه عنوان کرد: این تهسیلات به منظور سهولت کار داوطلبان و عدم نیاز به رفت و آمدهای غیر ضروری و اتلاف وقت داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه در نظر گرفته شده است.

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد تا40 درصد افزایش یافت

دکتر صاحب قدم لطفی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هم با بیان اینکه طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به سه شیوه آموزشی، پژوهشی و آموزشی و پژوهشی برای آزمون کارشناسی ارشد سال 88 اجرایی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با حفظ کیفیت تا حداقل 40 درصد افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی وزارت علوم در خاتمه تاکید کرد: این طرح با کمک دانشگاه‌ها طراحی و تهیه شده است و بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه ما ملزم هستیم که آن را اجرایی کنیم.

کد خبر 72101

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز