همشهری آنلاین: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای شرایط داوطلبان مشمول شرکت کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی، دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1388 را اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر‌، بنا بر اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی شرایط داوطلبان مرد شرکت کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی، دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1388 به این شرح است:

1- کارت پایان خدمت

2- کارت معافیت کفالت یا پزشکی دائم و یا کارت معافیت دائم زمان صلح با فرم رایانه‌ای

3- متولدین سال 1354 و قبل از آن

تبصره – فارغ التحصیلان رشته‌های گروه پزشکی و رشته دامپزشکی متولد سال 1344 و یا قبل از آن.

4- داشتن دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که مهلت اعزام مندرج در آن در زمان ثبت نام سپری نشده باشد.

تبصره1- پذیرفته شدگانی که مدت 6 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در دوره کارشناسی سپری نشده باشد نیازی به ارائه برگه اعزام به خدمت ندارند.

تبصره 2- این افراد، لازم است در تاریخی که سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می‌کند به خدمت اعزام شوند، بدیهی است در صورت پذیرفته شدن و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، در هر مرحله‌ای از خدمت وظیفه ترخیص خواهند شد، در غیر این صورت غایب محسوب شده و قبولی آنان (کان لم یکن) تلقی می‌شود.

5- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد متعهد خدمت سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی از ارگان مربوط مبنی بر این که دوران خدمت وظیفه آنان یا طرح تعهد خدمت آنان به سازمان و یا وزارتخانه مربوط تا 31 شهریور 1388 به پایان برسد.

تبصره – ثبت نام و شرکت مشمولان وظیفه عمومی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی(لیسانس) و با رعایت قوانین موضوعه،در صورت موافقت وزارتخانه ذیربط ضمن منفک شدن از انجام تعهد و شروع مجدد آن پس از پایان تحصیل برای رشته مورد نیاز وزارت یاد شده بلامانع است.

6- دانشجوی سال آخر که تا 31 شهریور 1388 فارغ التحصیل شود.

7- پرسنل شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گواهی موافقت از یگان مربوط.

8- طلبه دارنده مدرک لیسانس مورد تائید، به شرطی که شورای مدیریت حوزه علمیه قم تائید کند که معافیت تحصیلی وی در حوزه پوششی برای تحصیل در دانشگاه نیست و طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر   نمی‌تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده کند و باید به خدمت اعزام شود.

تبصره – افراد مشمول بند 8 فوق قبل از ثبت نام در آزمون باید موافقنامه یاد شده را دریافت دارند و به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه کنند.

9- فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد که حداکثر تا 31 شهریور 1388 دوران خدمت وظیفه آنان به پایان برسد با ارائه کارت پایان خدمت به هنگام قبولی در دانشگاه.

تبصره ـ فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد که حداکثر تا 30 بهمن 1388 ، دوران خدمت آنان به پایان برسد منحصراً می‌توانند کد رشته محل‌های تحصیلی نیمسال دوم را ( در صورت وجود ) انتخاب کنند.

کد خبر 67519

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز