شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام در کنکور سراسری 88 از ساعت 14 امروز (شنبه 16 آذر) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکانپذیر شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: داوطلبان باید با مراجعه به ادارات پست بر اساس علاقه‌مندی برای هر گروه آزمایشی 4 هزار و 800 تومان پرداخت و کارتهای اعتباری و دفترچه راهنما دریافت کنند و پس از آن با مراجعه به سیستم ثبت نام، مشخصات کارت اعتباری را وارد کرده و ثبت نام را دنبال کنند.

وی با تأکید بر درج کد پیگیری توسط مشمولین سوابق تحصیلی (دیپلمه های 84 به بعد) گفت: این کد پیگیری مربوط به سوابق دانش‌آموزی است که داوطلبان دیپلمه‌های 84 به بعد برای کنترل اطلاعات دانش‌آموزی از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌اند و باید آن را در فرم ثبت نام درج کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش درباره نحوه اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور 88 گفت: 2 نوع نمره برای هر داوطلب ساخته می‌شود یکی بر اساس نمره کنکور و یکی بر اساس نمرات دیپلم یا سال سوم دبیرستان که ضرایب دروس برای هر دو نمره یکسان خواهد بود.

وی گفت: در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب با نوع دیپلم مرتبط باشد سوابق تحصیلی 15 درصد و در غیراین صورت به نسبت سوابق تحصیلی موجود تا 15 درصد در کنکور اعمال می‌شود.

معاون سازمان سنجش افزود: با در نظر گرفتن اینکه حتی برای داوطلبانی که تغییر رشته داده‌اند و گروه آزمایشی کنکور آنها با نوع دیپلم شان متفاوت است، سوابق تحصیلی وجود دارد و برای این داوطلبان حداقل دروس عمومی به عنوان دروس مشترک بین گروه آزمایشی کنکور و نوع دیپلم در نظر گرفته می‌شود از این رو سوابق تحصیلی آنها نمی‌تواند صفر باشد و تا 15 درصد در کنکورشان لحاظ خواهد شد.

خدایی گفت: تنها آن دسته از داوطلبان که دیپلم آنها مربوط به قبل از سالهای 84 می‌شود، سوابق تحصیلی ندارند و نمره کنکور آنها بدون لحاظ سوابق تحصیلی 100 درصد خواهد بود.

کد خبر 70174

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز