همشهری آنلاین: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 88 دانشگاه آزاد اسلامی که از صبح چهارشنبه (2 بهمن) آغاز شده، تا 15 بهمن ماه ادامه دارد

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام از داوطلبان تنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای آزمون و یک فقره کارت اعتباری ثبت‌نام را از دفاتر پستی سراسر کشور تهیه کرده و سپس با مراجعه به پایگاه الکترونیکی ثبت‌نام مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 ثبت‌نام داوطلب فقط زمانی پایان یافته که از سیستم کد رهگیری و شماره پرونده را دریافت شده باشد و حفظ کدرهگیری جهت آگاهی از نتایج پذیرش و خدمات دیگر الزامی می‌باشد.

این گزارش در خصوص شرایط ثبت‌نام، می‌افزاید: کلیه فارغ‌التحصیلان رشته‌های کارشناسی که مدارک آنها مورد تایید مراجع ذیصلاح است می‌توانند فارغ از نوع رشته تحصیلی کارشناسی در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

البته رشته‌های گروه علوم پزشکی شامل رشته آموزش پرستاری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی از این شرط مستثنی هستند و داوطلبان این رشته‌ها باید دارای مدرک متجانس با رشته انتخابی باشند و همانند سال قبل یک واحد دانشگاهی را انتخاب کنند.

همچنین کلیه فارغ‌التحصیلان ممتاز واحدها، مراکز و آموزشکده‌های دانشگاه آزاد که متقاضی ثبت‌نام بدون آزمون در دوره یاد شده هستند، ‌باید با مراجعه به دفترچه راهنمای این دوره و اطلاع از ضوابط و شرایط مربوطه نسبت به ثبت‌نام از طریق پایگاه الکترونیکی مرکز آزمون اقدام کنند.

همچنین، داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، بسیجیان فعال و جهادگران رزمنده باید قبل از ثبت‌نام با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج و یا مراکز سپاه نسبت به دریافت کدرهگیری جهت استفاده از این امتیاز اقدام کنند و داوطلبان استفاده از سهمیه آزادگان، جانبازان و شاهد باید قبل از ثبت‌نام با مراجعه به پایگاه اینترنتی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ارائه درخواست استفاده از تسهیلات کد رهگیری دریافت کنند.

 هزینه دریافت کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد 28 هزار تومان و هزینه ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی ارشد نیز 8 هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، متقاضیان ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی ارشد باید با مراجعه به دفاتر پستی و تهیه کارت اعتباری شرکت بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز آزمون ثبت‌نام کنند.

بر این اساس، کلیه فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته که حداکثر در طول 8 نیمسال فارغ‌التحصیل شده و واجد سایر شرایط دفترچه راهنما هستند، می‌توانند در پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند.

همچنین فارغ‌التحصیلانی که مقطع کارشناسی ناپیوسته را در حداکثر 4 نیمسال به پایان رسانده و دارای مابقی شرایط باشند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

گفتنی است، متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد باید در رشته همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی ثبت‌نام کنند، درغیراینصورت از ردیف واجدین شرایط حذف شده و امکان اصلاح رشته انتخابی و یا تغییر گرایش وجود ندارد.

لازم به ذکر است، این دسته از متقاضیان باید دارای معدل بالای 17 و جزو 10 درصد فارغ‌التحصیلان برتر واحدهای دانشگاهی خود باشند.

کد خبر 73576

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز