به نظر می‌رسد تکه عظیمی از زباله‌های فضایی از آسمان سقوط کرده و در مزرعه گوسفند در استرالیا فرود آمده است.

اسپیس ایکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیوزویک، ABC استرالیا گزارش داد که در روز نهم ژوئیه، مردم محلی در سراسر کوه‌های برفی در جنوب «نیو ساوت ولز» صدای انفجاری را شنیدند.

اغلب زمانی که موشک پرتاب می‌شود، بخش‌هایی از آن از محموله اصلی جدا شده و دوباره به زمین سقوط می‌کند. بیشتر این قطعات هنگام برخورد با جو می‌سوزند. قطعات بزرگ‌تری که از جو عبور می‌کنند در اقیانوس فرود می‌آیند که دو سوم سطح زمین را تشکیل می‌دهد. اما در مواردی، آنها می‌توانند به زمین برخورد کنند.

میک ماینرز که یک دامدار است در ۲۵ ژوئیه در مزرعه خود، در جنوب جیندابین، با یک شی عجیب ذغالی‌شده روبرو شد. ماینرز به ABC استرالیا گفت: «نمی‌دانستم چیست.»

او تنها نبود. همسایه‌اش، جوک والاس نیز چند زباله عجیب در منطقه پیدا کرد.

والاس به ABC گفت: «صدای انفجار را نشنیدم، اما دخترانم گفتند صدای بسیار بلندی بود. فکر می‌کنم این یک نگرانی است. اگر در خانه شما فرود بیاید، جهنمی برپا می‌شود.»

ایلان ماسک علیه گوسفندان! | زباله‌های فضایی، خشکی‌ها را هم تهدید می‌کند

براد تاکر، اخترفیزیکدان کالج علوم دانشگاه ملی استرالیا، گفت که این زباله‌ها احتمالا از بخش تنه فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس (متعلق به ایلان ماسک) است. این فضاپیما در سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد و ممکن است این زباله‌ها هنگام ورود مجدد به جو زمین سقوط کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

تاکر به ABC گفت که امکان دارد، این بزرگ‌ترین قطعه زباله فضایی باشد که در استرالیا برای چندین دهه سقوط کرده است.

او با اشاره به این موضوع گفت: «در عکس‌های مربوط به این زباله‌ها به وضوح ذغال شدن‌شان  را می‌توانید مشاهده کنید. دیدن آن بسیار نادر است، زیرا آنها معمولا در خشکی فرود نمی‌آیند، بلکه در اقیانوس سقوط می‌کنند.»

کد خبر 694190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha