مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

اسپیس ایکس به تازگی با پرتاب راکت فالکون ۹ برای سی‌ودومین بار در سال ۲۰۲۲، رکورد بیشترین تعداد پرتاب فضاپیما برای این شرکت را در طول یک سال شکست.

اسپیس ایکس

این درحالی است که هنوز نیمی از سال ۲۰۲۲ باقی مانده و انتظار می‌رود این رکوردشکنی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش سایت اسپیس، این شرکت به جز در سال ۲۰۱۹، هر سال در حال افزایش تعداد پرتاب‌های خود بوده است. اسپیس ایکس طی سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۱ پرتاب انجام داد که یک رکورد تاریخی برای این شرکت محسوب می‌شد. اما اکنون و درحالی‌که تنها ۷ ماه از سال ۲۰۲۲ سپری شده، رکورد سال ۲۰۲۱خود را شکسته است.

شرکت اسپیس‌ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، در ابتدای سال ۲۰۲۲ برای ۵۲ پرتاب در این سال برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده است. این در حالی است که«سندی مگنوس» فضانورد سابق ناسا و عضو هیأت مشورتی ایمنی هوافضای این سازمان با انتقاد از این اقدامات در ماه ژانویه گفته بود که ناسا و اسپیس‌ایکس نباید ایمنی را فدای افزایش تعداد پرتاب‌ها کنند.

اگرچه این شرکت تاکنون مطابق برنامه پیش رفته است، اما پرتاب اخیر قرار بود یک روز زودتر انجام شود که بروز یک مشکل چند ثانیه پیش از پرتاب باعث شد که پرتاب سی‌ودوم لغو شود. با این حال، این نخستین بار در چند ماه اخیر بود که اسپیس‌ایکس مجبور شد یک ماموریت خود را به ‌خاطر مشکل فنی به تعویق بیندازد. یکی از دلایلی که باعث شده این شرکت بتواند در سال ‌جاری چنین برنامه فشرده‌ای داشته باشد، این است که اسپیس‌ایکس مشتری اصلی خودش است. بسیاری از این پرتاب‌ها مربوط به ارسال ماهواره‌های استارلینک به مدار بوده و پرتاب اخیر هم برای در مدار قرار دادن ۴۶ ماهواره دیگر بود.

اسپیس‌ایکس تاکنون توانسته ۲۶۰۰ ماهواره را در مدار قرار دهد. تقریبا همه راکت‌های فالکون ۹که امسال پرتاب شده‌اند، قبلا هم پرواز کرده بودند. این مسئله نشان می‌دهد که این شرکت تا چه اندازه در استفاده مجدد از فضاپیماهای خود مهارت پیدا کرده است.

کد خبر 692594
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha