همشهری آنلاین: معلولان دانشجو از ترم آینده در محل زندگی خود مشغول به تحصیل شده و ادامه تحصیل می‌دهند.

ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته مابین این سازمان با رییس دانشگاه آزاد اسلامی، امکان ادامه تحصیل معلولان در محل زندگی خود از ترم آینده فراهم خواهد شد. [طرحی برای ادامه تحصیل معلولان]

وی گفت: دکتر جاسبی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه قول مساعد دادند و هر چند تفاهم‌نامه اولیه نیز در این زمینه منعقد شد و از ترم آینده تحصیلی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان زیر 18سال گفت: این لایحه در شورای عالی قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و ممکن است، بسیاری از بندهای آن دوباره تغییر کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که لایحه مذکور پس از این شورا وارد دولت و نهایتا مجلس شورای اسلامی می‌شود، آن را دستاورد مشترک دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه عنوان کرد.

فقیه تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از معاونت توسعه قوه قضاییه و معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، پیش‌نویسی را درباره این لایحه تهیه کردند که مهمترین بحث مطروحه آن، «جدا کردن کودکان در معرض آسیب از خانواده» است.

وی با اشاره به این که بر این اساس، اگر لازم بود کودک از خانواده‌ جدا شود، اطلاعات این چنینی به سازمان‌های حمایتی و مداخله‌گر ارائه می‌شود تا حمایت‌های لازم برای انجام کارهای مددکاری و مشاوره صورت گیرد، عنوان کرد: بهزیستی از نظر قضایی نمی‌تواند وارد خانواده‌ کودکان در معرض آسیب شود، چرا که دارای پدر و مادر هستند، لذا با تصویب این لایحه، ورود بهزیستی به خانواده‌ تسهیل می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: بدین ترتیب اگر کودکی مورد ضرب و شتم و آزارهای مداوم قرار بگیرد، با نظر بهزیستی و حکم قاضی ویژه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، می‌توان کودک را از خانواده‌ جدا کرد.

فقیه خاطر نشان کرد: از آن جایی که این موضوع یکی از بندهای پیش‌نویس لایحه است، باید وارد دولت و مجلس شود که به این ترتیب به حلقه مفقوده‌ای که در بحث کودک آزاری وجود دارد، می‌توان دست یافت.

وی در مورد کودکان بزهکار و آسیب دیده لحاظ شده در این لایحه نیز گفت: برای این کودکان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و چرخه‌های قضایی رسیدگی به آن‌ها کوتاه شده است، چرا که در حال حاضر بحث‌های قضایی این کودکان با دشواری‌های خاصی روبروست که در این لایحه تسهیلات خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 69367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز