همشهری‌آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ارتقاء کیفیت دانشگاه آزاد ساز و کار جدیدی برای گزینش اعضای هیئت علمی تعریف شده است

که امیدواریم به این طریق بتوانیم جذب اعضای هیئت علمی جدید را سرعت ببخشیم.

به گزارش مهر، دکتر عبدالله جاسبی در همایش بزرگداشت و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: تقدیر از دانشمندان و علما از ویژگی‌های بزرگ مکتب انسان ساز اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: علما چراغ‌های زمانه خود و وارثان پیامبر اعظم هستند. هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای علم، عالم، دانش و دانشمند ارج قائل نشده به همین خاطر تقدیر از اساتید و جایگاه علم و عالم وظیفه هر مسلمانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با 24 هزار عضو هیئت علمی نیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را در اختیار دارد اما این کافی نیست و در آینده ای نزدیک این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت.

جاسبی اظهار داشت: در نقشه علمی کشور این موضوع مطرح شده که تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور باید در افق چشم انداز 1404 به بیش از 200 هزار نفر برسد. دانشگاه آزاد اسلامی در سند چشم انداز خود در افق 1404 تعداد 100 هزار عضو هیئت علمی را پیش‌بینی کرده که این یعنی نیمی از تعداد کل عضو هیئت علمی کشور.

وی ادامه داد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی باید پرسنل و نیروی خدماتی خود را به حداقل برسانند اما در خصوص جذب اعضای هیئت علمی این موضوع برعکس بوده و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. امروز اگر 10 هزار نفر واجد شرایط جذب در دانشگاه آزاد باشند تمامی آن ها جذب خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان این مقطع این قابلیت را دارد که سالانه در حدود 6 تا هفت هزار نفر را به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه استخدام کند.

جاسبی با اشاره به جایگاه بالای اساتید دانشگاه تاکید کرد: باید در حد توان برای رفاه زندگی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه تلاش کنیم تا این افراد با خیالی راحت به کار تحقیق و تدریس در دانشگاه بپردازند. همچنین باید زمینه ارتقاء علمی این افراد در دانشگاه به راحتی مهیا باشد.

وی اضافه کرد: یکی از شاخصهای مهم علم و فناوری و ارزیابی دانشگاهها تعداد مقالات علمی پژوهشی است. دانشگاه آزاد اسلامی باید در راهی حرکت کند که تعداد مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه افزایش پیدا کند تا در دو یا سه سال آینده از مجموعه دانشگاههای سراسری پیشی بگیریم.

کد خبر 75606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز