جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمون دکترای دانشگاه آزاد اسلامی به طور همزمان در 25 واحد دانشگاهی در سراسر ایران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در آزمون امسال حدود20 هزار داوطلب شرکت در 165 رشته تند و 5000 نفر نیز در بخش بدون آزمون دکترا ثبت نام کرده‌اند.

این آمار نشان دهنده رشد 12درصدی متقاضیان شرکت در دوره دکترای دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با پارسال است.

حدود دوسوم از متقاضیان این آزمون که نتایج آن شهریور سال 1388 اعلام خواهد شد،‌ مرد و یک سوم نیز زن هستند.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در حاشیه دیدار از محل برگزاری آزمون دکترا در واحد علوم و تحقیقات تهران در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: بر اســـاس برنامه ریزی بخش زیادی از پذیرفته شدگان دوره دکترای تخصصی بورسیه خواهند شد.

عبدالله جاسبی افزود: پذیرفته شدگان دارای نمره بالا می‌توانند محل بورسیه را خودشان انتخاب کنند که این امر شامل واحدهای تهران نیز خواهد شد.

وی درباره تسهیلات جدید دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون کارشناسی سال 1388 این دانشگاه گفت: برای راحتی شرکت کنندگان در آزمون سال آینده دانشگاه هر متقاضی بدون توجه به رشته و شهرهایی که انتخاب کرده می‌تواند با مشخص کردن این محل در فرم ثبت نام، در محل مورد علاقه خود آزمون دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در نشستی رسانه‌ای در محل آزمون درباره جلوگیری از اعمال سلیقه‌ها در آزمون شفاهی دوره دکترا، افزود: درصد نمره آزمون کتبی حدود 75 درصد تعیین شده است که این امر تا حد زیادی نقش اعمال سلیقه در پذیرش نهایی را کم می‌کند.

وی اضـافه کرد: ‌در کنار این امر با نظارت‌های جدی و بررسی نتایج آزمون شفاهی تلاش می‌کنیم شایسته ترین‌ها به دوره‌های دکترا راه یابند.

جاسبی درباره امنیت برگزاری آزمون دکترای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدابیر ویژه‌ای از زمان تنظیم سوال‌ها تا زمان اعلام نتایج اندیشیده شده است و نظارت دقیق بر این امر فضایی سالم برای حضور بدون دغدغه متقاضیان فراهم می‌کند.

وی درباره حذف آزمون سراسری دانشگاه‌ها تا سال1390 افزود: این امر هر چند با مشکلاتی برای رشته‌های مهندسی و دکترای حرفه ای روبروست اما قابلیت تحقق دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشکلات تحقق حذف آزمون سراسری گفت: مشکلات نظام وظیفه که هنوز مانع از برداشتن آزمون ناپیوسته دوره کاردانی این دانشگاه است و مسایلی همچون آمادگی وزارت اموزش وپرورش برای تعیین وضع نمرات و معدل دانش آموزان از جمله این مشکلات بشمار می‌رود.

کد خبر 75674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز