با اجرای طرح جمع‌آوری ریل خط آهن تهران-اهواز در محور جنوبی منطقه ۱۷ تهران، پروژه ساخت ۳ زیرگذر سواره‌رو در محدوده محله‌های زمزم و زهتابی در محور شمالی و همچنین محله‌های گلچین، مقدم، امام‌سجاد(ع)، وصفنارد و یافت‌آباد در محورجنوبی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

جابه جایی ریل

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷ در این باره توضیح داد: «سال‌ گذشته در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردمان شریف و شهید پرور منطقه 17 تهران، اجرای پروژه عمرانی- ترافیکی در محدوده خط آهن تهران- اهواز تحت عنوان «زیرگذرهای مسیر خط آهن تهران-اهواز» مطرح و تصویب شد. این پروژه شامل سه دهانه زیرگذر است. ۲ زیرگذر به صورت دوربرگردان در مسیر شرقی و دیگری هم در مسیر غربی حریم راه‌آهن تهران-اهواز خواهد بود».

«محمدامین مرتضوی» ادامه داد: «پیش از این، رفع معارضان و اجرای شمع‌ها انجام شده و اکنون نیز مرحله جمع‌آوری ریل‌ها و عملیات شاسی‌گذاری خط آهن اجرا و ریل‌ها دوباره در محل نصب می‌شوند تا خدمات شرکت راه‌آهن تهران برای مسافران ریلی تداوم پیدا کند».

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه این پروژه بسیار حساس و کلیدی است، اضافه می کند: «پس از دریافت مجوزهای لازم از راه آهن استان تهران، مجوز مسدود کردن روزانه هر کدام از خطوط راه آهن تهران – اهواز گرفته شده و همچنین مقررشده با توجه به آغاز این پروژه و در جهت تامین امنیت در محل، مسئولان راه آهن تهران طرح کاهش سرعت برای قطارهای عبوری در این نقاط را در نظر بگیرند تا از بروز حوادث مختلف جلوگیری شود».

مرتضوی در زمینه مسائل فنی و چگونگی اجرای این پروژه عمرانی- ترافیکی گفت: «پس از برداشتن ریل‌ها، شاسی‌گذاری و انجام حفاری تا قسمتی که برای ایجاد کوله‌های اصلی لازم داشتیم، ریل‌ها دوباره در جای خودشان گذاشته می‌شود. باید گفت که همین ماجرا هم برای قسمت غربی حریم خط آهن تهران- اهواز در محدوده منطقه ۱۷ اتفاق خواهد افتاد. مراحل بعدی آن نصب تیرهای فرعی است که پیمانکار تولید کرده و آماده کار شده و در مرحله شروع حفاری و تونل زیر ریل  و ایجاد رمپ‌های ورودی و خروجی آنهاست».

«رضا شاعری» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ نیز درباره مهم‌ترین پروژه عمرانی- ترافیکی در محدوده حریم خط آهن تهران- اهواز گفت: «از آنجا که تامین دسترسی مناسب ساکنان بین شمال و جنوب خط آهن تهران – اهواز و خارج شدن محله‌های جنوبی منطقه ۱۷ از بن‌بست و امکان تردد امن و آسان از جمله مطالبات اساسی  و بحق شهروندان بوده، مسئولان شهرداری این منطقه با جدیت وارد عمل شده و با همکاری متولیان راه‌آهن استان تهران یکی از پروژه‌های حساس و کلیدی عمرانی-ترافیکی را در حریم راه آهن تهران- اهواز آغاز کردند».

وی با بیان اینکه در دوسال اخیر برنامه‌ریزی لازم برای ساخت ۳ دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شده افزود:«این پروژه سال گذشته با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلایلی تعطیل شده بود که اکنون با رفع معارضان پروژه، عملیاتی شده است».

شاعری درباره اهمیت این پروژه برای ساکنان قطعه هفدهم پایتخت گفت:«محله‌های پایین‌دست از جمله زمزم و زهتابی و همچنین محله‌های بالا دست همچون گلچین، مقدم، امام سجاد(ع) و وصفنارد و به طور کلی ساکنان ۶ محله در محور و مختصات جغرافیایی جنوب منطقه ۱۷ به طور مستقیم از این امکانات بهره می برند. فراموش نکنیم که این زیرگذرها برای دیگر ساکنان شهر تهران هم که به دلایلی در این محدوده تردد دارند از لحاظ سهولت دسترسی و کاهش زمان سفر تاثیرگذار خواهند بود. اکنون بورس و راسته کاشی و سرامیک در محدوده خط راه آهن تهران- اهواز که بازاری فرامحلی و منطقه‌ای است‌ شهروندان ساکن در مناطق مختلف تهران را به اینجا می‌کشاند».

کد خبر 693608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمیده IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    خدا پدر و مادرتون و بیامرزه
  • سجاد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    کاش ریل های قطار این طرف رو هم کامل بردارن ما کنار خط راه آهن تهران اهواز زندگی می کنیم صدای قطار برای همه ما کابوس شده