ساخت زیرگذرهای حریم خط‌آهن تهران- اهواز در منطقه۱۷ با سرعت درحال انجام است تا محله‌های جنوبی این بخش از پایتخت از بن‌بست خارج و به محله‌های شمالی متصل شوند.

زيرگذر

به گزارش همشهری آنلاین، با ریل‌گذاری مسیر راه‌آهن تهران- اهواز در سال۱۳۲۱، محله‌های زمزم، زهتابی، وصفنارد، سجاد و گلچین از همدیگر جدا شدند و برخی از آنها از جمله محله‌های زمزم و زهتابی در بن‌بست قرار گرفتند. حالا پس از گذشت ۸۱ سال، قرار است با ساخت ۳زیرگذر، پیوند دوباره‌ای بین این محله‌ها ایجاد شود.

شهردار منطقه۱۷ با اشاره به پیشرفت این طرح می‌گوید:‌ «ساخت زیرگذرهای حریم خط آهن تهران- اهواز به‌سرعت، اما با دقت درحال انجام است و زیرگذر شماره یک که به زیرگذر شرقی خیابان متین معروف است، به پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی رسیده است.»

«رضا شنگی» با بیان اینکه فعالیت در ۲زیرگذر دیگر نیز ادامه دارد، از اتمام عملیات آرماتوربندی و بتن‌ریزی شمع‌ها در زیرگذر شماره یک خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ «بخش باقی مانده این قسمت از پروژه، اجرای همبندی شمع‌ها، رفع معارضان، خاکبرداری و عملیات احداث دیواره پیش‌ساخته است.»

او به وجود ۳معارض در این پروژه اشاره و عنوان می‌کند: «یکی از معارض‌ها، لوله آب اسلام‌شهر است که قرارداد آن تنطیم شده و در حال جمع‌آوری است. دومین معارض، تیرهای برق است که با اداره برق رودکی هماهنگ شده و در حال طراحی و جمع‌آوری است. سومین معارض نیز، یک لوله گاز است که رایزنی‌های لازم با اداره گاز انجام و مقرر شده طی روزهای آتی تفاهم‌نامه‌ای برای جمع‌آوری آن تنظیم شود.»

شهردار منطقه می‌گوید:‌ «در حال حاضر اجرای این طرح به‌صورت ۲شیفت در حال انجام است و حدود ۳۰کارگر مشغول کار هستند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و کار شبانه‌روزی، چندماه دیگر این زیرگذر افتتاح می‌شود و زیربار ترافیکی قرار می‌گیرد.»

خروج محله‌های منطقه۱۷ از بن‌بست | ملاقات بچه‌محل‌های زمزم و زهتابی بعد از ۸۱سال!

با اینکه پیش از این ۱۷زیرگذر در امتداد مسیر ریل آهن ساخته شده، اما فقط ۳زیرگذر قابلیت استفاده برای خودروها را دارد. این درحالی است که عبور اتوبوس، خودروهای سنگین و امدادی از همین زیرگذرها نیز ممکن نیست و همین عامل سبب شد تا سال گذشته، عملیات ساخت ۳زیرگذر در این محدوده انجام شود. عرض این زیرگذرها بین ۵ تا ۷متر است و هر یک ۵و نیم متر ارتفاع دارند و خودروهای سنگین براحتی می‌توانند در آنها تردد کنند.

کد خبر 756707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha